חשש ממהומות

מתיחות בירושלים לקראת הלוויית העיתונאית מ'אל ג'זירה'

מאות שוטרים סמויים וגלויים ייפרסו היום בירושלים, בכדי לשמור על הסדר במהלך מסע הלווייתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה בזמן פעילות של כוחות צה"ל בג'נין (צבא וביטחון)

הבאת הגופה לירושלים אתמול (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות שוטרים סמויים וגלויים ייפרסו היום (שישי) בכדי לשמור על הסדר במהלך מסע הלווייתה של עיתונאית אל ג'זירה שירין אבו עאקלה, שנהרגה בזמן פעילות של צה"ל בג'נין.

ההלוויה תצא משכונת בית חנינא שבמזרח ירושלים לכיוון בית הקברות בהר ציון שם היא תיקבר לצד הוריה. מהמשטרה נמסר כי המשטרה נערכת לאפשר קיום מסע הלוויה מסודר תוך מתן כבוד למנוחה, אולם בשום אופן לא תאפשר שמסע הלוויה יהפוך להפרת סדר אלימה או ניסיון לעורר פרובוקציות.

המשטרה תתמקם באזורים שבהם קיים חשש לחיכוך בין משתתפי הלוויה לכלל הציבור וזאת גם לאור ניסיונות הסתה של ארגוני הטרור להפוך את ההלוויה להפגנה סוערת במיוחד ומלאת אלימות.

על פי הדיווחים ב-ynet, בממשל האמריקני מפעילים לחץ על הפלסטינים לשתף פעולה עם ישראל בחקירת מותה של אבו עאקלה, אך הפלסטינים מסרבים לכך עד כה.

בישראל טוענים ומזהירים כי ברשות הפלסטינית מנסים להשמיד או לפגוע בראיות שיכולות להוכיח כי הם בעצמם ירו בעיתונאית והרגו אותה במהלך חילופי האש.

כזכור, צילומי סי-טי של גופת שירין אבו עאקלה, הגיעו לידי גורמי הביטחון בישראל. כך לפי הדיווח הערב (חמישי) בתאגיד השידור הציבורי כאן 11.

מותה של העיתונאית, כזכור, עורר סערה ברחבי העולם. בעולם הערבי השתמשו בהרג המחבלת כדי להאשים את חיילי צה"ל בהריגתה. בצה"ל אמרו מאידך כי יתכן ונורתה בידי המחבלים הפלסטינים. גופה של העיתונאית נלקח בידי הפלסטינים, והבאת נציג ישראלי - שיפקח מקרוב על הניתוח - במטרה להבין מאש של מי נהרגה - נתקלה בסירוב.

לפי הדיווח בכאן 11, מצילומי הסיטי של הגופה, שהגיעו לידי גורמי הביטחון הישראלי, ניסו להגיע למסקנות עצמאיות בנוגע לנסיבות מותה, אלא שהתברר כי לא ניתן מהם להגיע למסקנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר