הותיר שישה יתומים

לוחם הימ"מ נעם רז נהרג בחילופי האש עם מחבלים בג'נין

לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל, הוא הלוחם שנהרג במהלך קרב עם מחבלים חמושים בכפר בורקין; התקרית אירעה בזמן יציאת הכוחות מהכפר, אז אירעה היתקלות עם מחבלים חמושים (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב באייר תשפ"ב | 13.05.22
לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל, הוא הלוחם שנהרג הבוקר (שישי) במהלך קרב עם מחבלים חמושים שביצעו ירי לעבר כוחותינו בפעילות מבצעית בכפר בורקין שבנפת ג'נין.

במהלך קרב היריות של לוחמי הימ"מ עם המחבלים החמושים, בזמן יציאת הכוחות מהכפר, נתקלו הכוחות במחבלים חמושים ובמקום הפתחו חילופי אש. רס"ב נעם רז נפצע באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם אך שם נאלצו לקבוע את מותו.

רס"ב נעם רז ז"ל, בן 47, תושב היישוב קידה, התגייס ליחידת הימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף.

בפטירתו היום, הותיר אחריו אישה ו-6 ילדים יתומים.

במשטרה ציינו כי "הלוחם נעם ז"ל השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע".

לוחם הימ"מ, רס"ב נעם רז ז"ל (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב יעקב שבתאי, אמר: "אנו מרכינים ראש לזכרו של נעם רז ז"ל שנפל בחילופי אש עם מחבלים. נעם היה בעל מסור, אבא למופת ומטובי הלוחמים של משטרת ישראל.

"נעם שהחל את שירותו כלוחם בימ"מ לפני 23 שנה היה בנוסף גם פרמדיק שהציל לא פעם חיים של לוחמים תחת אש האויב. שדה הקרב היה מוכר לו וכך גם הסכנות הטמונות בו, אך הוא השתייך לקבוצה קטנה וייחודית של שוטרים ולוחמים ששמו את טובת המדינה וביטחון אזרחיה בראש מעייניהם.

"רק לפני מספר שבועות העניק נעם טיפול רפואי מציל חיים לסנ"צ ש' שנפצע קשה מירי בהיתקלות של כוח ימ"מ עם מחבלים ליד ג'נין. גבורה וערכים היו טבועים בדמותו ובפעילותו המבצעית בימ"מ. הוא הקדיש את חייו למען חבריו ביחידה ולמען המשטרה והמדינה.

"בימ"מ הוא ייזכר תמיד כלוחם שנרתם לכל משימה, לוחם מלא צניעות וענווה שמשרת מתוך ערכי הציונות ואהבת המדינה.

"אנו מלווים, מחבקים ותומכים את משפחתו של נעם ז"ל בשעתם הקשה ביותר ונמשיך לעשות זאת לעד.
הערכים שהובילו את נעם בחייו, יהיו מונצחים במותו ולאורם נחנך את לוחמינו ושוטרינו במשטרת ישראל. יהי זכרו ברוך".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ספד לו ואמר כי "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה שבמהלכה פתחו מחבלים שפלים באש כבדה לעבר לוחמינו.

"יחידת הימ"מ, לוחמיה וכוחות צה"ל הם חומת המגן של אזרחי מדינת ישראל במלחמה העיקשת נגד הטרור. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר כי "איבדנו היום גיבור אמיתי, את נועם רז - לוחם ימ"מ אמיץ שחירף את נפשו למען ביטחון ישראל, במהלך מבצע יזום, מורכב ורגיש כנגד מחבלים. ב-23 שנותיו ביחידה השתתף נועם באינספור מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים, כפי שמעידים מפקדיו - באומץ לב ובצניעות. נמשיך להילחם בטרור בנחישות וביד ברזל עד שנביס אותו ונשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. זו המורשת שמותיר אחריו נועם. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ: "‏בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להביע צער עמוק על נפילתו של לוחם הימ"מ רס"ב נעם רז ז"ל, בהיתקלות עם מחבלים היום באזור ג'נין. אני מחזק את בני משפחתו ברגעים קשים אלה. יהי זכרו ברוך".

גנץ הוסיף ואמר כי "נמשיך להילחם במחבלים, בשולחיהם, סייעניהם ובכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל".

חילופי האש בג'נין (צילום: לפי סעיף 27א)

הפעילות למעצר מבוקשים התרחשה בכפר ברוקין הסמוך למחנה הפליטים ג'נין. כוחות הביטחון שפעלו בכפר, ניהלו חילופי אש עם חמושים פלסטינים רבים.

במשך שעות הם כיתרו את ביתו של המבוקש, מחמוד דבעי, פעיל הג'יהאד האסלאמי. לאחר שעות של חילופי אש ומצור על הבית - במהלכן יצאו חלק מהשוהים בו בידיים מורמות ונעצרו - המבוקש נעצר. במהלך הפעילות עצרו הכוחות עוד מספר מבוקשים.

בחילופי האש, נפצעו 11 פלסטינים, אחד מהם באורח קשה. בין הפצועים - דאוד זביידי בן ה-40, אחיו של המחבל זכריא זביידי.

בפעילות נטלו חלק מלבד לוחמי הימ"מ גם כוחות צה"ל ולוחמים מיחידות מיוחדות לצד אנשי שב"כ.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בג'נין איימה כי ישראל תשלם מחיר על הפגיעה בפעילים של הארגון.

מדוברות המשטרה (מג"ב) ודובר צה"ל נמסר מוקדם יותר כי "בשעות האחרונות פעלו לוחמי הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ בכפר בורקין הנמצא בנפת ג'נין שבמרחב החטיבה מרחבית מנשה למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. זוהו פגיעות במחבלים".

עוד נמסר כי "בנוסף, במסגרת הפעילות הלוחמים פעלו במגוון אמצעים מיוחדים למעצר החשוד אשר התבצר בביתו ולבסוף נכנע ונעצר יחד עם אחיו".

בתוך כך, במקביל לפעילות המעצר, "כוח של סיירת גולני הגיע לנקודה בה נהרגה העיתונאית שירין אבו עאקלה על מנת לסייע לתחקור המבצעי ולבצע תחקור עומק ופעולות שחזור בשטח".

בדוברות סיכמו כי "סך הכל נעצרו הלילה והבוקר בכלל גזרת אוגדת יהודה ושומרון חמישה חשודים בין היתר בכפרים כיפל חרת ובורקין וכן נתפס אמצעי לחימה בלתי חוקי בעיר בחברון. החשודים ואמצעי הלחימה הועברו לחקירת כוחות הביטחון".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר