התנהלות המשטרה בהלווית הכתבת

ביקורת במשטרה על בר-לב: 'שוטרים לא יהיו שעיר לעזאזל'

אחרי ביקורת בישראל ובעולם על התנהלות המשטרה בהלווית כתבת 'אל ג'זירה', השר לביטחון הפנים ברלב לחץ על המפכ"ל שבתאי לחקור את האירוע • גורמים במשטרה זועמים על השר ברלב (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: ג'מאל עווד, אריה לייב אברמס - פלאש 90)

אחרי הלווית העיתונאית אתמול (שישי) של העיתונאית שירין אבו עאקלה שנהרגה בהמלך מהומות בג'נין, בה הוצבה ביקורת קשה נגד ישראל בשל התנהלות המשטרה בהלוויה - השר לביטחון הפנים עמר ברלב לחץ את המפכ"ל יעקב שבתאי לפתוח בחקירת המקרה.

המפכ"ל, שהחליט על חקירת התנהלות המשטרה בשל לחציו של ברלב זוכה לביקורת מבכירים במשטרה שאומרים כי "לא ניתן לשוטרים להיות השעירים לעזאזל".

"במציאות הביטחונית המורכבת ביותר בשנים האחרונות. אלו הם שוטרים שמגינים בגופם על אזרחי ישראל מפני הטרור ואין שום גוף במדינה שעובד בלחץ, העומס, המורכבות והאינטנסיביות כמו שעובדים במשטרה".

בכירים במשטרה אומרים ל'כיכר' כי ״בתחילת ההלוויה צעירים ידו אבנים ובקבוקים לעבר שוטרים, מה שגרם לכוחות להיכנס. במהלך כל ההלוייה נשמעו קריאות נגד מדינת ישראל, לא ניתן לשוטרים להיות שק חבטות״

גורם בכיר במשטרה אמר 'לוינט' כי "אם זה היה תלוי במשטרה תחקיר כזה לא היה מתקיים. זה כתוצאה מלחץ שהופעל על המשטרה מצד גורמים פוליטיים, בעיקר מכיוונו של השר בר-לב".

לצד זאת, במשטרה אומרים כי מפכ"ל המשטרה אמר כי אף שוטר לא יישא בעונש בעקבות האירועים בהלויית העיתונאית.

ביום שישי האחרון דיווחנו כי לפחות עשרה חרדים הותקפו במהלך המהומות והעימותים סביב הלוויתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה, שנהרגה השבוע בג'נין, במהלך חילופי אש בין צה"ל למחבלים פלסטינים.

החרדים שעברו בשער יפו, עם סיום ההלוויה של העיתונאית, הותקפו באלימות בידי עשרות פורעים ערבים.

בחסדי שמים, היהודים החרדים שהיו בדרכם חזרה מהכותל המערבי, ניצלו בנס והצליחו להימלט מהמקום. המשטרה עצרה חלק מהתוקפים.

יצוין כי במהלך ההלוויה, עצרה המשטרה שישה ערבים החשודים בהפרת סדר ותקיפת שוטרים במהלך מסע הלוויה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר