כבר לא גיבור אלמוני

מחמוד חיר א-דין הוא הקצין שנהרג בפעולה החשאית בעזה

דובר צה"ל התיר לפרסם הבוקר כי סגן אלוף מחמוד חיר א-דין ז"ל, הוא קצין צה"ל שנהרג בפעולה החשאית בחאן יונס ב- 2018 • מחמוד הציל את חברו ונהרג • זכה צל"ש הרמטכ"ל (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מחמוד חיר א-דין ז"ל (צילום: דובר צה"ל)

גיבור ישראל: דובר צה"ל חושף את שמו ואת תמונתו של קצין צה"ל, סגן-אלוף מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל, שנפל במהלך מבצע חשאי בעזה בשנת 2018, בן 41 בנופלו. עד כה הותר לכתוב כי ההורג היה "סגן אלוף מ'".

סא"ל מחמוד ז"ל שירת כקצין, לוחם וכמפקד במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין. הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי העניק לסא"ל מ׳ לאחר נופלו, ציון לשבח על פעילותו במבצע זה, לאחר שהפגין אחריות, מנהיגות, קור רוח, ואומץ לב עילאי תחת אש על מנת להגן על חבריו, מתוך יוזמה וחתירה למגע.

מחמוד ח'יר אל-דין נולד ב-28 בדצמבר 1977 בכפר חורפיש שבגליל העליון, בן בכור לאחמד ונזירה ולו שבעה אחים ואחיות. מחמוד, בן העדה הדרוזית, גדל במשפחה מסורתית אשר חינכה אותו לדאגה לסביבה ולכבוד האדם.

באוקטובר 1997 התגייס לסיירת הצנחנים, בשנת 2000 סיים את בית הספר לקציני יבשה (בה"ד 1) ובשנת 2001 שירת כמפקד מחלקה בבה"ד. בשנת 2002 עבר מחמוד לשרת במערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין.

סא"ל מחמוד חיר א-דין ז"ל

בנימוק להחלטה להעניק לו את צל"ש הרמטכ"ל, לאחר מותו, נכתב, כי סא"ל מ' יקבל את הצל"ש: "על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, קור רוח ואומץ, להגנה על חבריו. בהמשך פעל מתוך יוזמה וחתירה למגע, נטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות. סא"ל מ' ז"ל, נהרג במהלך המבצע".

בג' בכסלו התשע"ט יצא מחמוד יחד עם חיילו לפעולה חשאית ומסובכת ברצועת עזה, אך במהלך הפעולה הצוות הישראלי נחשף ובמקום התפתח קרב ירי במהלכו נהרג אלמ מחמוד מאש חברו ושבעה מחבלים נהרגו.

על פי הודעת גדודי עז אדין אל קאסם, כוח צה"לי חדר לרצועה ברכב אזרחי לעומק של 3 ק"מ מזרחית לח'אן יונס והגיע עד מסגד אסמאעיל אבו שנב שם חיסל את נור אלברכה הבכיר בעז אדין אלקסאם. אלברכה משמש כראש מערך המנהרות של חמאס ונחשב לבכיר במיוחד בארגון הטרור.

על פי ההודעה, הכוח נחשף בצאתו מהמסגד ובעת שניסה להיחלץ החלו חילופי יריות שלוו בחיפוי אווירי ישראלי עד לחילוצו של הכוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר