"מסוכנות כלפי הציבור"?

צעיר חרדי נעצר כי "טבל במעיין" ליד ביתר; ביהמ"ש שחררו

צעיר חרדי בן 21 נעצר ביום שישי לאחר שעבר את הגדר של ביתר עילית וטבל במעיין לכבוד השבת; הוא שהה בשבת במעצר ובמוצ"ש ביהמ"ש שחררו - תוך שהוא מותח ביקורת על המשטרה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
טבילה במעין; אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)

צעיר חרדי בן 21, תושב ירושלים, נעצר ביום שישי האחרון לאחר שעבר את גדר העיר ביתר עילית וטבל במעיין לכבוד שבת.

במהלך השבת הוא שהה במעצר, ובמוצאי שבת הובא לבית המשפט שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, אך השופט דחה את הבקשה, מתח ביקורת על המשטרה ושחרר את העצור - ללא תנאים.

בדיון בבית משפט השלום בירושלים אמר נציג המשטרה שמדובר בחשוד שנתפס ביום שישי בשטח פלסטיני סמוך לביתר עילית וזאת בהמשך לדיווח של מוקד הביטחון של ביתר עילית שיש שני חשודים הנמצאים בשטח בין גבעה A לגבעה B.

כוח משטרה שהגיע למקום, כך לפי נציג המשטרה, ביצע סריקות במהלכם אותרו חשודים שעוכבו לצורך בירור. במהלך הבירור, העצור היה סמוך לשוטר בעוד החשוד השני הצליח לברוח, נעשה מרדף אך הוא לא הניב תוצאות.

לדברי נציג המשטרה, החשד הוא שהזיקו לגדר והם חשודים בהשגת גבול לשטח פלסטיני. הוא ציין כי הם הודו שנכנסו לשטח במטרה לטבול. "כרגע אנו במצב ביטחוני רגיל ונוכחות יהודים בשטח יכולה לעלות חשש למסוכנות כלפי הציבור בכלל", דברי נציג המשטרה.

בתגובה אמר נשיא בית המשפט השלום השופט שמואל הרבסט בהחלטתו שהמשיב, כך על פי גרסתו, "ביקש לטבול במעיין לפני שבת ולכבודה, וגרסתו זו לא נסתרה כעולה מחומר החקירה. ראוי היה להתחיל החלטה זו על פי הסדר ולכתוב כי מדובר בבקשה למעצרו של המשיב בעבירות של היזק לרכוש במזיד, התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, השגת גבול וקשירת קשר לביצוע פשע, אך מבלי לזלזל בעבירות אלו, נדמה כי בקשה זו טוב היה אילולא הייתה מוגשת".

השופט הוסיף וציין כי "המשיב הינו צעיר בן 21 ועברו נקי ונטול הרשעות. מחומר החקירה עולה כי הוא צועד סמוך לגדר אשר קיים בה סדק מסויים אשר ייתכן והוא גרם לה. עם זאת, לא מצאתי חשד סביר להיזק לרכוש במזיד, להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור, להשגת גבול בוודאי שלא לקשירת קשר לביצוע פשע.

"נציג המבקשת ציין כי מדובר בעילת מעצר העוסקת במסוכנות, נוכח העובדה כי לדבריו 'נוכחות יהודים בשטח יכולה לעלות חשש למסוכנות כלפי הציבור בכלל'. מדובר באמירה שאינה מובנת לי. עיון במגילת העצמאות מלמד כי מדובר במדינה אשר קמה עבור העם היהודי ועל כן שהות של אדם יהודי בנקודה זו או אחרת, אין בה כדי להוות 'חשש למסוכנות כלפי הציבור בכלל'. כמו כן, לא הובהר ולא הוצגו ראיות כי אכן הגדר שייכת לאדם אחר ומעברה מהווה השגת גבול, ומשום כך לא מצאתי כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה או לחילופין מסוכנות העולה מכך".

"משכך, אני מורה על שחרורו של המשיב ללא תנאים", קבע השופט בהחלטתו.

בתגובה ביקשה המשטרה לעכב את החלטת השופט כדא לערר לבית משפט המחוזי אבל גם את הבקשה זו השופט דחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר