מתקפה חריפה

האדמו"ר מסאטמר: "כוחות טומאה השתלטו על מירון"

רגע לפני ל"ג בעומר, ובעקבות השינויים הדרמטיים השנה בהילולה הגדולה, האדמו"ר מסאטמר במתקפה קשה על הנעשה סמוך לציונו של הרשב"י • התמלילים המלאים (חסידי)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: חיים גולדברג)

האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) תקף הלילה (מוצאי שבת) בחריפות את הנעשה במירון לקראת ל"ג בעומר וכינה את הרשויות העוסקות בהכנות להילולא 'כוחות הטומאה'.

בדברים שנשא בעריכת ה'טיש' ברעווא דרעווין אמר הרבי כי "אנו נמצאים במצב שכוחות הטומאה גוברים ומשתלטים על כל דבר שבקדושה, אם זה בירושלים ובכלל בארץ ישראל".

עוד אמר הרבי כי כואב לכולנו על כך שהמקום היחיד שעוד נותר שבו יהודים הגיעו ושפכו את ליבם ע"י תפילות, בכי ותחנונים להקב"ה הוא ציונו של רשב"י במירון, מקום שבתוכו ההרגשה היא של יום כיפור ובחוץ הרגשה של שמחת תורה, אך לצערינו כוחות הטומאה השתלטו על המקום, מתוך רצון להפריע לעמך בית ישראל להיטהר מתוך כוח התפילה והשמחה".

"בישראל ישנו כוח של מינות וטומאה שמתגברים מיום ליום, כפי שכתוב בספרים שבימים של עקבתא דמשיחא תהיה התגברות של כוחות הטומאה, ולכן כולנו תקווה שרשב"י לא ישכח מפי זרעו, ושנזכה בקרוב לראות את עם ישראל מתקיים בשמחה יהודית אמיתית", סיים הרבי.

יצויין כי דבריו של האדמו"ר נאמרו בין היתר בשל העובדה שחסידי סאטמר נוהגים שלא להגיע אל רחבת הכותל המערבי, קבר רחל ומערת המכפלה, בשל השליטה של מדינת ישראל על המקומות הללו, מה שלא מתרחש בפועל במירון עד לחודשים האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר