תחזור בה?

הליכוד: נדון שוב בתמיכה במדים ללימודים

המפלגה הגדולה ביותר באופוזיציה הודיעה על "המשך המלחמה בממשלה", אך הסתייגה באשר לחוק שעלול להאירה באור שלילי בעיני ציבור בוחריה, בעניין הקשור לחיילים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

השבוע השני של כנס הקיץ לווה במחלוקת פוליטית חדשה, בין הקואליציה לאופוזיציה, הפעם סביב חוק "ממדים ללימודים". החוק, שאושר בממשלה לפני זמן רב, ומטרתו סיוע מהמדינה למשוחררים מתפקידי לוחמה בצה"ל בתשלום הלימודים האקדמיים שלהם, הוא חוק הזוכה לתמיכה ציבורית רחבה.

למרות זאת, בליכוד סירבו להסכים ולתמוך בהצעת החוק כפי שהגישה הקואליציה, כחלק מהמשך המאבק בממשלה, הנמשך עוד מאז הקמתה, וכולל את אי איוש ועדות הכנסת.

בקואליציה, ובפרט ראש הממשלה בנט ושר האוצר ליברמן, זיהו את התנגדות הליכוד לחוק כדרך לפגוע במפלגה פוליטית, ובסיעת ראש האופוזיציה הביאו את הנזק שיכול להיווצר.

ח"כ יואב קיש, המסייע לח"כ יריב לוין בריכוז האופוזיציה, דרש מבכירי הקואליציה שמימון המדינה ללוחמים יהיה 100% מהשכר, ולא 60% כפי שהחוק מציע כיום, בניסיון לשדר לציבור כי הליכוד לא זונחת את החיילים המשוחררים, אך במפלגה הבינו מייד שהמסר לא יחזיק. לכן, באופן חריג, הודיעה הערב הליכוד כי תשקול שינוי בהחלטתה.

בהודעה שפרסמה המפלגה נכתב כי "הליכוד החליטה להתנגד לכל הצעות החוק הממשלתיות", ונוספה ההודעה הבאה, שהחריגה את החוק הנפיץ: "אם הצעת החוק ממדים ללימודים תידון במליאה, הסיעה תקיים דיון מיוחד בהצעת חוק זו לפני ההצבעה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר