המעוז האחרון במריופול נפל

דיווח: 350 חיילי מפעל הפלדה הנצור נכנעו ונלקחו לרוסיה

מדיווחים ראשונים מרוסיה ומאוקראינה עולה כי מאות חיילי גדוד 'אזוב' האוקראיני שהיו נצורים בתוך מפעל הפלדה במריופול במשך 82 יום - נכנעו לרוסיה וכעת הם נלקחים לשטחה של רוסיה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אוטובוס מפנה את החיילים הפצועים (צילום: 27 א)

אחרי 82 ימים במצור: חיילי גדוד אזוב שהתבצרו במפעל הפלדה בעיר מריופול נכנעו ונלקחו לשטח רוסיה. כך עולה מדיווחים ראשוניים במדינה.

יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם ברוסיה מפנים מהמפעל את כל החיילים או רק את 50 החיילים שנפצעו. בהמשך הלילה נשיא אוקראינה זלנסקי צפוי לשאת הצהרה בנושא.

מפקד הכח במפעל הפלדה הנצור פרם סרטון הלילה (שני) בו אמר כי "הצלחנו להסיח את דעתם של הצבא הרוסי במשך 82 ימים" - דבר שנשמע ככניעה לרוסיה.

הודעת מפקד הכח הערב

מפעל הפלדה הוא למעשה המעוז האחרון בעיר מרופול שנותר בשליטה אוקראינית, וכעת, אם אכן הדיווחים נכונים - מריופול נמצאת בשליטה רוסית מלאה.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', כ-50 אוטובוסים יצאו ממפעל הפלדה לכיוון שטח רוסיה. כלי תקשורת ברוסיה מדווחים לצד זאת, כי ככל הנראה כבר סוכם מראש כי אוקראינה תשחרר שבויים רוסיים בתמורה לשחרור חיילי גדוד אזוב שהגנו על מפעל הפלדה במשך מעל 80 יום.

50 החיילים הפצועים נלקחו לטיפול רפואי בבית חחולים סמוך, ואילו השאר כאמור, פונו לשטח רוסיה - כך על פי דיווחים ראשוניים.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר