עולים למירון? חפשו את הנעדר

54 ימים בלי אברהם משה, האם מתחננת: "תפתחו עיניים"

ערב שבת מברכים ניסן - הוא נראה בפעם האחרונה במירון; עברו 54 ימים - ואברהם משה קלינרמן איננו; אמו גיטי מספרת ל'כיכר' על הדאגה והגעגוע - ומתחננת: "עולים למירון? תפקחו עין" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אברהם משה קלינרמן (צילום: דוברות המשטרה, יכ"ל, באדיבות המשפחה)

הבחור אברהם משה קלינרמן, בן ה-16 ממודיעין עילית, נעדר זה 54 ימים. בפעם האחרונה בה ראו אותו, היה זה ביום שישי, כ"ב באדר ב' (25/03/2022) ערב שבת קודש פרשת שמיני - אז הוא נראה באיזור מירון, ומאז אבדו עקבותיו.

גיטי קלינרמן, אמו של אברהם משה, מתמודדת מזה כחודשיים עם היעלמותו של בנה, ואינה מוצאת מנוח, מרוב דאגה לגואלו. "לא היה לו בעבר אף פעם שהוא יצא ולא היה מעדכן אותנו כל כמה שעות מה קורה איתו", היא מספרת ל'כיכר השבת'.

"זה היה יום שישי, לפני 54 ימים", היא משחזרת, "אברהם משה נסע לשבת מברכים של חודש ניסן במירון, הוא אמר שהוא נסע עם חברים ובגלל שאין לו טלפון, הוא נתן מספר טלפון של חבר ושהוא יהיה בקשר איתנו".

"במוצאי שבת הוא לא התקשר. עברו עוד שלושה ימים והוא לא יצר קשר ואנחנו נכנסו ללחץ", מספרת גיטי, "יום שישי, שבוע אחרי, כבר שבוע שהוא לא מתקשר, אמרתי לבעלי שמשהו פה קרה, והתחלנו לחפש אותו. ערבנו את המשטרה, לאט לאט המשטרה נכנסה לתמונה, לקחנו חוקר פרטי שינסה לאתר אותו בגלל שהמשטרה גררה רגלים, מאז ועד היום לא הגיע מידע מסודר, לא משהו מדויק".

היא מספרת כי "החברים שהיו איתו בשוק, הם לא יודעים מה קרה, הם מספרים שהוא יצא במוצאי שבת עם מישהו, אבל אנחנו לא יודעים באמת מה קרה".

איך אתם מחזיקים מעמד? איך מתמודדים?

"התחושות קשות, אם לא האמונה לא היינו מחזיקים מעמד. אנחנו חוששים שהוא נחטף, גם אם לא על רקע לאומני אז על רקע אחר. אני מכירה אותו, זה ילד של בית, לא היה לו שום סיבה לא ליצור קשר. המשטרה אומרת לנו שאם הוא היה חטוף היו מבקשים כופר, לא הביאו מספיק כוחות לסיפור".

זעקת ההורים, חודש אחרי ההיעדרות (צילום: מנחם קולדצקי)

האם, ממשיכה ואומרת: "יש לו אח ושש אחיות, הילדים פה שבורים, אנחנו משתדלים להחזיק אותם עם האמונה, שצריך להתפלל".

לקראת ל"ג בעומר, אלפים צפויים להגיע לאיזור מירון, מה אתה רוצה לבקש מהם?

"המסר שלנו הוא לאלפים שעולים למירון, שאנשים יפתחו את העיניים. אם הם רואים אותו או מישהו דומה או כל חשד אחר - שישלחו את זה לחפ"ק, המספר שלו זה 025013393, זה חפ"ק פרטי שלנו כדי לחקור את האירוע. המספר שלי הוא 0548481461, קוראים לי גיטי, מי שרואה משהו או שומע משהו, אנחנו מתחננים שיצור איתנו קשר".

האם הדואגת גם מתחננת - אל תפיצו שמועות שקריות: "אנחנו מתחננים, העזרה של הציבור חשובה, הרבה אנשים מפרסמים שהוא נמצא בזמן שזה לא נכון, זה רק מעלה לנו את החרדה, הילדים בבתי ספר של הילדים שלי כל הזמן מדברים על זה, היום התקשרו מהבית ספר שהבן שלי בוכה, אמרו שהבת שלי בוכה שמצאו את אח שלי, זה היה קשה וזה לא נכון, זה מסר לציבור להפסיק להפיץ שמועות לא נכונות".

סגן ניצב אלון כלפון, מפקד תחנת מודיעין עילית אומר ל'כיכר השבת' כי "ביצענו סריקות פיזיות בכל פינה, כלבנים, אמצעים טכנולוגים ומאות מתנדבים בצפון ערכו סריקות, במירון והאיזור ולא הגענו לקצה חוט עדיין. חיפשנו בכל מקום שהוא רק יכול להיות שם, לצערי אין קצה חוט. אנחנו הופכים כל אבן ואבן כדי למצוא אותו".

הוא אומר כי "המקרה הזה נגע ללב של הרבה אנשים, מדובר בבחור צעיר שנעדר הרבה זמן והתמונה שלו נגעה בהרבה לבבות של אנשים".

המפקד מוסיף גם הוא פניה לעולים למירון: "אנחנו מבקשים מהעולים למירון לשים לב, יש לו צלקת מעל עין שמאל, התמונה שלו הופצה, התמונה שלו גם הופצה אצל כל השוטרים שנמצאים בסוף השבוע במירון, אנחנו מאוד מקווים שהוא ימצא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר