"סכנה ממשית"

קטרים, סכינים יפניים ופטישים - נתפסו בדרך למירון • תיעוד

שוטרי היחידה המרכזית עצרו באזור קדדים מיניבוס בו נסעו נשים וגברים, חלקם קיצוניים, ובו נתפסו ארבעה שקים מלאים בציוד שנועד להשחית ולחבל בתשתיות ההילולה במירון; צפו בתיעוד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

ל"ג בעומר תשפ"ב: שוטרי היחידה המרכזית של מחוז צפון עצרו הערב (שלישי) באזור קדרים מיניבוס עם נשים וגברים, אשר חלקם משתייכים לפלג קיצוני במגזר החרדי.

במשטרה ציינו כי בחיפוש במיניבוס נתפסו ארבעה שקים מלאים בקטרים, סכינים יפנים, פטישים, ביצי צבע, וכפפות שנועדו על פי החשד לשמש לחבלה בתשתיות החשמל, התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון בעלות של מיליוני שקלים.

שישה מנוסעי המיניבוס נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

הציוד שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)
ביצי צבע (צילום: דוברות המשטרה)

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של קיצונים פורעי החוק, שמנסים בכל דרך אפשרית לחבל בהילולה", נמסר מהמשטרה. "פגיעה בתשתיות, מעבר לפגיעה בקיום האירוע וגרימת עוגמת נפש לחוגגים עלולה לגרום לסכנה ממשית לשוהים באתר במקרה שיפגעו תשתיות הפיקוד והשליטה באירוע".

עוד נמסר כי "המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק".

חלק מהעצורים (צילום: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר היום אמר הפרויקטור של ההילולה, צבי טסלר כי "האתגר הגדול ביותר השנה הוא נושא הגבלת הקהל. אנחנו נמצאים בנקודת איזון כלשהי בנושא ואני בטוח שנעבור את השלב הזה בהצלחה".

על המגעים עם הקיצוניים, הוא אמר כי "היינו בקשר עם כולם וניסינו להקשיב להם, אך יש גם לנו מגבלות שקשורות בעיקר בנושאי בטיחות, וגם בעניינים רגולטוריים, של מה שמותר ואסור מבחינת הפרדה במדינת ישראל".

אמש התכנסו אלפים מאנשי העדה החרדית לעצרת מחאה בעקבות ההגבלות על הילולת הרשב"י במירון, שהתקבלו בשל האסון הנורא שאירע בשנה שעברה בהילולה, בו נספו 45 בני אדם.

בעצרת השתתפו זקני ודייני העדה החרדית בראשות האדמו"ר מתולדות אהרון. במהלך העצרת נאמו זקני העדה ואמרו תהילים ובסיומה הוכרז: "להרבות בתפילה, להגיע בל"ג בעומר למירון בכל דרך ובכל מאמץ אפשרי, להקפיד להגיע למירון במשך כל ימות ושבתות השנה כדי להראות נוכחות, יש להיזהר מפעולות האכיפה של המשטרה אשר עלולים לגרום לסכנת חיים של ממש, כפי שקרה לאברך שהוכה קשות ע"י שוטר בשבוע שעבר".

הציוד שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)
הציוד שנתפס (צילום: דוברות המשטרה)
חלק מהעצורים (צילום: דוברות המשטרה)
חלק מהעצורים (צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר