הכניסה - עם כרטיס בלבד

מבצע מירון יצא לדרך; מאות שוטרים פינו את ציון הרשב"י

לאחר חצות הלילה ושעה קלה לאחר ההכרזה של המשטרה - לפנות את ציון הרשב"י ואת הר מירון, מבצע הפינוי יצא לדרך; מאות שוטרים פינו בזה אחר זה את המתבצרים, חלקם נעצרו • צפו (בארץ)

(צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')
ההכרזה על פינוי הר מירון (צילום: שימי שפר, כיכר השבת)
תפיסת קטרים, סכינים ופטישים בדרך למירון (צילום: דוברות המשטרה)

מבצע מירון יצא לדרך: לאחר חצות הלילה (רביעי) ושעה קלה לאחר ההכרזה של המשטרה - לפנות את ציון הרשב"י ואת הר מירון, מבצע הפינוי יצא לדרך.

מאות שוטרים החלו לפנות בזה אחר זה את עשרות השוהים בציון הרשב"י, מרביתם קנאים וקיצוניים, אשר סירבו לפנות את הציון.

הפינוי בציון הרשב"י (צילום: לפי סעיף 27א)

השוטרים הפעילו מעט כוח במהלך הפינוי, כדי שגם אלו שהתעקשו להישאר במקום - יצאו החוצה. חלק מהמתבצרים, נעצרו על-ידי המשטרה.

הסיבה לפינוי של ההר היא ההחלטה שהתקבלה, בהוראת ועדת החקירה לאסון מירון, לפיה יש להגביל את מספר השוהים בהר במהלך ההילולה.

וכך, לאחר בדיקת מומחים, הוחלט לאפשר את שהייתם של 16 אלף מתפללים, בכל רגע נתון, לפי חישוב של מ"ר לכל אדם, ובהתחשב בשטחים הפנויים הבטוחים שיש בהר.

תפיסת קטרים, סכינים ופטישים בדרך למירון (צילום: דוברות המשטרה)

הכניסה להילולה במירון תתאפשר, החל מהבוקר - אך ורק בהצגת כרטיסים שנרכשו מראש, כאשר כל כרטיס תקף לארבע שעות. האוטובוסים שיביאו את ההמונים למירון, ימתינו בחניונים ורק כאשר השוהים בהר יפנו אותו, ייכנסו מתפללים חדשים.

במקביל לכך, המשטרה נערכת גם לאלפי קיצוניים וקנאים, שמתכננים לעלות להר מירון - בדרכים שונות, גם דרך היערות מסביב ובהליכה רגלית של שעות, ופועלים באמצעות כוחות גדולים מאוד, כדי למנוע זאת.

כ-8,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יפעלו במהלך ההילולה לשמירה על ההסדר בהר, בסיוע אמצעים רבים כמו רחפנים, מסוקים, אמצעי תצפית, רכבי שטח, אופנועים ופרשי משטרה.

אתמול עצרה המשטרה שישה חשודים לאחר שבמיניבוס בו נסעו נתפסו ארבעה שקים מלאים בקטרים, סכינים יפנים, פטישים, ביצי צבע, וכפפות שנועדו על פי החשד לשמש לחבלה בתשתיות החשמל, התקשורת, הכריזה, ובמסכים שהוקמו לשימוש בהילולה במירון בעלות של מיליוני שקלים.

ההכרזה על פינוי הר מירון (צילום: שימי שפר, כיכר השבת)

אמש, שעה קלה לפני חצות הלילה, הכריזה המשטרה בהר מירון, לכל השוהים בשטח ההר ובציון, לעזוב את המקום. ההכרזה נעשתה בעברית ובאידיש - ע"י אנשיל פרידמן, רב המחוז הצפוני.

לאחר פינוי השוהים במתחם הציון נבנה מסלול נחש מיוחד בשטח הציון באמצעות מחסומים, גם בגברים וגם בעזרת הנשים, כך שהחל מהבוקר תתאפשר הכניסה להר אך ורק באמצעות כרטיס בתוקף.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר