כרטיסים, גישה ועוד...

עוד לפני שהחלה: תלונות נגד ארגון ההילולה

האם חברות התחבורה פעלו כחוק כשלא איפשרו שינוי בשעות הכרטיסים? בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה מפרסמים את התלונות שהוגשו בעניין מירון עד כה (חרדים)

(צילום: David Cohen/FLASH90)

הילולת הרשב"י במירון תתחיל היום בתוך מספר שעות (רביעי), השנה היא תפעל באופן שונה מהעבר בשל האסון הכבד בשנה שעברה בו קיפחו את חייהם 45 איש.

בשל המתווה החדש, לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה הוגשו תלונות בנושאים שונים וכעת היא מפרסמת אותם בתוספת התשובות שניתנו.

עיקרי התלונות

• רכישת הכרטיסים

כמות התלונות הגדולה ביותר הייתה סביב דרכי רכישת הכרטיסים. המתלוננים טענו כי האפשרויות הינם רק באמצעות האינטרנט או בעמדות דיגיטליות בבתי כנסת כאשר האוכלוסיה המבוגרת שאינה מתמצאת בתפעול מכשור דיגיטלי מתקשה ברכישת הכרטיסים.

לאחר בירור הנציבות עלה כי לצד דרכי הגישה הדיגיטליים הוקם גם מוקד טלפוני לרכישת כרטיסים, דרכה ניתן לרכוש כרטיס ללא חיבור לאינטרנט, פרטי ההתקשרות למוקד הופיעו בפרסומים המקדימים של המשרד לשירותי דת.

• שינוי זמני הכרטיסים:

תלונה נוספת שהוגשה על ידי שני מתלוננים שונים, עסקה באפשרות לבטל כרטיס בשל טעות בשעות. יצוין כי חברות התחבורה הדגישו לציבור את החשיבות בדיוק השעות מאחר ולא יהיה ניתן לבטל, לדבריהם, את הכרטיסים לאחר הרכישה.

מבדיקת הנציבות עלה כי במקרה זה מדובר במכירה שחלה עליה הגדרת "מכירה מיוחדת" עליה לא חל חוק הגנת הצרכן המאפשר בשגרה ביטול עסקה, אך יודגש כי הבירור בנושא עדיין לא הסתיים.

• דרכי גישה:

תלונה נוספת עסקה בעיקרה בנוגע לדרכי הגישה לבעלי מוגבלויות פיזיות לאתר הקדוש. בטענה כי לא נבנתה דרך גישה כזו.

לאחר בירור הנציבות הובהר כי המשרד לשירותי דת מעניק שירות ייחודי לבעלי מוגבלויות בעלי תו נכה שיוכלו לעלות להר מהחניונים השונים על ידי אמבולנסים של ארגון "עזר מציון" כאשר ההרשמה לשירות נעשית באמצעות מוקד טלפוני מיוחד שמספרו פורסם בפרסומים הרשמיים לקראת ההילולא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר