בכסות הבטיחות - הפקרה

אלפי נוסעים לרשב"י נתקעו במשך יותר משעתיים

מפקד מחוז צפון וממונה ההילולא החליטו לסגור את ההר בטענה כי ישנה תפוסה מלאה, ובחניון אליפלט ישנם אלפים הממתינים, ללא מים ותאורה: "זו קריסה מוחלטת" (חרדים)

כתבי כיכר השבת | כיכר השבת |
האלפים בחניון אליפלט (צילום: ד.ש. )

התנהלות מחפירה: אלפי מתפללים, שרכשו כרטיס כפי שצריך ומחכים לעלות למתחם ציון הרשב"י במירון, בהם נשים, ילדים וטף, תקועים בחניון אליפלט כבר יותר משעתיים בעקבות הנחית מפקד מחוז הצפון במשטרה, שמעון לביא, שניהל את ההילולא גם בשנה שחלפה, בשעת האסון, וממונה ההילולא, צביקי טסלר.

ע"פ עדויות מהשטח שמגיעות לידי 'כיכר השבת', בחניון אליפלט, שמהווה אחת מתחנות העצירה שהמשטרה קבעה לפני המשך הנסיעה להר מירון, יש כבר כארבע שעות אלפי מתפללים המחכים לעלות לציון התנא האלוקי.

ע"פ עדות אחד הנוכחים במקום, "באזור אין חשמל, אין תאורה, אין מים, ויש אנשים מותשים אחרי למעלה מחמש שעות על הכביש, בהם מבוגרים ילדים ונשים באוטובוסים. קריסה מוחלטת".

על אף שממונה ההילולא, צביקי טסלר, והמהנדסים, אישרו עלייה של 16,000 בו זמנית, כרגע בהר מירון יש רק 9,000 חוגגים. למרות זאת, החליטו לביא וטסלר עצמו לעצור את עליית אלפי המתפללים הנוספים.

במפלגות החרדיות ישנו זעם גדול על התנהלות המשטרה והממשלה וטוענים שמדובר ב"שערורייה ואטימות".

(צילום: ח. כהן)

ממטה ההסברה האחראי על ההילולא נמסר כי "מתחם ההילולא הגיע לתפוסה מלאה ובהתייעצות משותפת של מפקד מחוז צפון והפרויקטור הוחלט על עצירת המתנה של האוטובוסים הממתינים בחניוני ויסות. ברגעים אלו מתקיימת הערכת מצב לקביעת מועד המשך הזרמת התנועה. בטיחות החוגגים חשובה לנו ואנו מתנצלים בפני הממתינים".

רק בשעה 21:15, לאחר יותר משעתיים של המתנה, שוחחרו כ-20 אוטובוסים, ועדיין ישנם כמה עשרות הממתינים. בהודעת המארגנים נמסר כי "אנו שבים ומתנצלים בפני הממתינים, בטיחות החוגגים חשובה לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר