תוצאות הבחירות בלבנון

צה"ל מעריך: הפסד חזבאללה ישמור השקט

ארגון הטרור לא השיג את הרוב שציפה לו בפרלמנט בביירות, ובקריה מעריכים שנסראללה לא יחפש עימות צבאי • שעתיים לאחר הדיווח: חזבאללה שיגר מל"ט אל שטח ישראל (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חסן נסראללה באחד מנאומיו (צילום מסך: מתוך ערוץ חזבאללה בלבנון, 'אל מנאר')

הבחירות שנערכו השבוע בלבנון, במסגרתן ארגון הטרור חזבאללה ובני בריתו איבדו את הרוב בפרלמנט בביירות ואילו המפלגה הנוצרית הגדילה את כוחה, היו הראשונות שנערכו בארץ הארזים מאז החלה קריסת המדינה, שבעבר בירתה כונתה "פריז של המזרח התיכון".

תוצאות הבחירות מלמדות כי המשבר הפוליטי עתיד להימשך, כאשר אף צד לא יוכל לקדם דברים, והעניין ישליך ישירות על האזרחים הלבנוניים, הנמצאים במצב כלכלי אנוש, שלא צפוי להיפתר בקרוב.

בזווית הישראלית, בצה"ל מעריכים כי תוצאות הבחירות ישרתו את ישראל, וישמרו את גזרת הצפון שקטה לתקופה נוספת, בהמשך ל-16 השנים שחלפו מאז מלחמת לבנון השנייה.

ע"פ הערכת הצבא, שפורסמה הבוקר (חמישי) ב'גלי צה"ל', ההיחלשות הפוליטית של חסן נסראללה, מזכ"ל חזבאללה, תגרום לו לוותר על הרצון בעימות צבאי נוסף עם ישראל, ולהתעסק בעניינים הפנימיים בארגונו ובמדינתו.

ע"פ ניתוח המצב והמידע המגיע מביירות וסביבותיה, הסוגייה המרכזית שתזכה לתשומת הלב במשרדי חזבאללה היא הבחירות לנשיאות לבנון, הצפויות להתקיים בעוד חמישה חודשים, שם ינסה נסראללה להשפיע על זהות הנשיא הנבחר.

שעתיים לאחר הדיווח המדובר בתחנת הרדיו הצבאית, ארגון הטרור חזבאללה שלח מל"ט אל שטח ישראל, שהופל ע"י צה"ל והוביל להפעלת אזעקות במספר יישובים בגליל העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר