אולפן 'כיכר' במירון

ח"כ איתמר בן גביר: "המחליטים היו אטומים" • צפו

הח"כ מ'הציונות הדתית', התראיין לישי כהן וחנני ברייטקופף במשדר 'כיכר השבת' המיוחד ממירון בהילולת הרשב"י, ותקף את מקבלי ההחלטות: "לקחו את הקיצוניות השנייה" • וגם: מדוע לא לקח את חמיו איתו ברכב? (מירון)

בן גביר, כהן וברייטקופף במשדר 'כיכר' במירון (צילום: דודי פלוג, כיכר השבת | הפקה: איציק אוחנה)

הילולת הרשב"י בשנת ה'תשפ"ב לוותה כחלק ממסקנות אסון מירון ה'תשפ"א, והעובדה ניכרה בשטח: מאות מטרים ברחבי מתחם הציון היו ריקים, ואילו אלפי מתפללים, בהם נשים וילדים, נותרו תקועים בחניונים השונים ולא הורשו לעלות להר.

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית וחבר מפלגת הציונות הדתית, תקף בריאיון לישי כהן וחנני ברייטקופף, במשדר המיוחד שקיים 'כיכר השבת' ממירון: "אפשר היה להפגין קצת יותר התחשבות וקצת פחות אטימות. יש תחושה שאפשר היה לעשות את האירוע אחרת. לא יכול להיות שיהיו כ"כ הרבה קרחות כאן. בכל החודשים האחרונים הייתי במירון והשתתפתי בישיבות בכנסת בנושא. אמרו שיוכלו להיכנס 16,000 אנשים? איזה 16,000 יש פה?", תהה בן גביר.

הח"כ סיפר כי בשנה שעברה ניצל בנס מהאסון, ובהחלטה בשבריר שנייה החליט שלא ללכת למסדרון המוות, שם נספו 45 מתפללים: "רצינו לרדת מהציון דרך החצר המפורסמת והעוזר אמר לי שיהיה צפוף. הלכנו בדרך השנייה, ושתי דקות אח"כ ראינו את כל כוחות ההצלה רצים למקום. כמובן בירכנו 'הגומל'. נס גדול לנו, עצב גדול לכולם".

כמי שהיה בשתי ההילולות, שנה אחר שנה, והביט מקרוב בהבדלים התהומיים, תקף בן גביר את הממשלה, ובפרט את האחראים על האירוע, מתן כהנא ועמר בר לב: "בשנה שעברה אפשר היה לראות את הצפיפות המטורפת שהייתה שם ואת חוסר היכולת לשלוט בה. כאן לקחו את הקיצוניות השנייה. נכון, חשובה הבטיחות, מאוד, אבל תנו לאנשים לחגוג. בשטח הרבה יותר קטן, בהר הבית, מאפשרים לעשרות אלפים להתכנס", טען.

בן גביר סיפר, כי הוא מקבל עדכונים מחמיו, שעשה באותה שעה את דרכו למירון, כשנשאל מדוע לא לקח את חמיו יחד איתו ברכב - זה מה שהוא השיב. צפו בריאיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר