טלטלה פוליטית

בדרך לבחירות? ח"כית ממרצ הודיעה: פורשת מהקואליציה

אחרי נטישת ח"כ עידית סילמן את הקואליציה, גם בצד השמאלי של הקואליציה מגיעה הודעת פרישה מצידה של חה"כ זועבי ממרצ, לה לפיד הבטיח משרת קונסולית בשנגחאי • כל הפרטים (פוליטי, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בדרך לבחירות? חברת הכנסת רינוואי זועבי ממרצ הודיעה לפני זמן קצר כי החליטה לפרוש מהקואליציה, זאת אחרי פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מ'ימינה'.

בהודעה ששלחה לראש הממשלה בנט ולרה"מ החליפי לפיד, כתבה זועבי "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה".

"החודש האחרון, חודש רמאדן היה קשה מנשוא. המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלווייתה של העיתונאית שירין אבו אעקלה; הביאו אותי למסקנה אישית אחת. לא עוד".

מכתב הפרישה

עוד כתבה: "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת במורה זו כלפי החברה שבאתי ממנה".

כזכור, שר החוץ יאיר לפיד הבטיח לחברת הכנסת זועבי משרת קונסול - מהלך שעורר ביקורת רבה לאור עמדותיה על המדינה.

זועבי כתבה בסיום מכתבה כי היא מוותרת על תפקיד הקונסולית בשנגחאי וכתבה: "לאור מה שציינתי מעלה, הנני מודיעה על הסרת מועמדותי לכל מינוי עתידי ועל הפסקת חברותי בקואליציה".

לצד זאת, בכירים במרצ אומרים כי הודעת הפרישה של זועבי הפתיעה את חברי הכנסת של המפלגה. הבכירים מוסיפים וקוראים לחברת הכנסת זועבי להודיע גם על פרישה מהכנסת.

נציין כי גם אם עכשיו הממשלה לא מרימה ידיים והולכת לבחירות, זו תהיה הממשלה הראשונה שחיה עם 59 חברים. שאיפת בנט ולפיד: הרשימה המשותפת וח"כ רינוואי זועבי לא ימהרו לתמוך בפיזור הכנסת, אז המצב יהיה 59-54-7, והרוב התיאורטי יישמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר