ענישה קולקטיבית

עימותים אלימים בין כוחות המשטרה לבין החוגגים החרדים

בעקבות הריסת "שביל הנחש" במירון על ידי קיצונים הוחלט לארח הערכת מצב על עצירת התחבורה לציון הקדוש וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית. במקום פרצו עימותים אלימים (חדשות חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת, וידאו: מוטי פרץ)

מתווה ההילולה קרס: למרות כל ההכנות וההבטחות, המשטרה החליטה לעצור את העלייה לקברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי בעיצומו של יום ההילולה - ל"ג בעומר. על פי הדיווחים סמוך לשעה 20:00 החלו עימותים אלימים נוספים בהר עם השוטרים, שעלו להר במאותיהם והחלו לבצע מעצרים.

ממטה ההסברה נמסר הערב (חמישי), כי בעקבות חבלה מכוונת בתשתיות הבטיחות במתחם ציון קבר הרשב"י, אשר נגרם על ידי גורמים קיצוניים ואי יכולת להמשיך ולעמוד בכללי הבטיחות שנקבעו, הוחלט על עצירת התחבורה לציון הקבר וסיום ניהול ההילולה במתכונתה הנוכחית. הנ"ל למעט השוהים בחניונים הקרובים (עין הוזים ואליפלט) אשר ימשיכו למירון.

האוטובוסים בחניונים המרוחקים לא ימשיכו להר. אוטובוסים שטרם יצאו לכיוון מירון, לא יצאו לדרכם.

כמו כן נמסר איום נוסף, כי בעקבות התנהגות הקיצונים, האפשרות לקיום אירוע הזיכרון לנספים באסון מירון תשפ״א, תיבחן בהתאם להמלצת גורמי המקצוע.

"אנו מתנצלים בפני העולים הרבים על עגמת הנפש שנגרמה בשל הקבוצה הקיצונית שבחרה להפר את הסדר הציבורי", מסר הפרויקטור.

רק סמוך לשעה 19:15 הודיע הפרויקטור כי אירוע הזכרון למשפחות הנספים יתקיים בשעה 20:30.

בעקבות הפסקת פעילות קווי התחבורה הציבורית למירון, הודיע משרד התחבורה על סיום הפיזור ממירון היום בשעה 23:00. על מנת להימנע מעומסים, הציבור נקרא להקדים להגיע לטרמינלים ולא יאוחר משעה זו.

סגן השר כהנא מסר אף הוא ממירון: "היום בשעות הצהריים הגיעו קבוצות של קיצוניים קנאים-סיקריקים שבאו במטרה להרוס ולחבל בהילולה שעבדה עד אותן שעות בצורה טובה. לנוכח מצב של סיכון חיים קיבל מפקד המחוז הצפוני של המשטרה החלטות שנועדו להגן על חיי אדם. נכחתי איתו בחפ"ק באותן שעות ואני מגבה את ההחלטות שלו", אמר כהנא כשהוא מצביע על האחראי להחלטה - שמעון לביא, מי שהיה אחראי בשנה שעברה בעת האסון הכבד בהר ולמרות זאת היה אחראי גם השנה על ההילולה. כמו כן, לביא היה אחראי גם על מסע ההלוויה של הרב וואזנר שאף בו אירע אסון.

"לאור העובדה שהקנאים חיבלו בתשתיות הבטיחות של המקום, החלטתי שלא ניתן להמשיך את ההילולה כמתוכנן. המשטרה פועלת בשעות אלה לסיים את ההילולה בבטחה", סיים כהנא.

כזכור, מוקדם יותר המוני אנשים עלו אל הר מירון ופרצו את המחסומים באיזור הציון, המשטרה איבדה את השליטה וביצעה מעצרים.

השביל שבנתה המשטרה, שזכה לכינוי "שביל הנחש", שהיה מיועד לכניסת מתפללים מכיוון אחד ויציאה מהצד השני שיכלה לאפשר תפילה בציון - פורק על ידי מאות מהעולים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, התריע לדבריו במשך החודשיים האחרונים על האסון שמתקרב: "הכתובת על הקיר, התרעתי על החשש מפני אסון, כולל בסיור ההיערכות של הוועדה לביטחון פנים. האיבוד שליטה של המשטרה לא הפתיע ואף לקח לא יושם. מדובר בהתנהלות רשלנית של המשטרה אפילו כלפי עיתונאים שהגיעו למלא את תפקידם. אני מגנה את אלימות המשטרה מול הציבור שהגיע להילולה לשאת תפילה, אליו התייחסו בצורה משפילה, ומגנה את אנשי נטורי קרתא שתקפו שוטרים וחיילים".

לדברי בן גביר: "למקבלי ההחלטות והמארגנים הייתה שנה שלמה להתכונן ולהכין תוכנית, אבל ברגע האמת הכל קרס, אף לקח לא יושם. מקווה שמשטרת ישראל תשתלט על הכאוס שנוצר שחלילה לא יקרה עוד אסון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר