תפסיקו לפחד

גפני ודרעי, תהיו זועבי! // ישי כהן

ברקע הנדוניה המרשימה שקיבלה הח"כית ממרצ - שעשתה קצת שרירים, זה הזמן להבהיר לנציגים שלנו בכנסת, כי התירוצים נגמרו, וכשיחזרו לשלטון, הם מחוייבים לדאוג לנו - לפחות כמו זועבי • טור דעה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
זועבי, דרעי וגפני (צילום: פלאש 90)

אריה דרעי ומשה גפני, כמנהיגי הסיעות החרדיות בכנסת, צריכים ללמוד מח"כ ג'ידא רינאווי זועבי איך עושים פוליטיקה. איך דורשים ומקבלים כל מה שרוצים. איך דואגים לציבור ששלח אותם לכנסת. זועבי צריכה להיות מודל לחיקוי של הנציגים החרדים.

בשבוע שעבר זועבי הפתיעה את חבריה לקואליציה והודיעה על החלטתה לפרוש. הפרשנים היו בטוחים שכבר השבוע הכנסת תצביע בעד פיזור הכנסת וישראל הולכת לבחירות. אבל יאיר לפיד, בעל התואר 'ראש ממשלה חליפי' למרות שמכהן כראש ממשלה בפועל, הוכיח - שוב - לכל המספידים שהוא כאן כדי להישאר, כמה שיהיה אפשר. משחק ההישרדות רק החל. וייתכן שהוא יהיה ארוך.

שלושה ימים של משא ומתן עם זועבי, פגישה במשרד החוץ והגיעה ההכרזה על פתרון המשבר. ראש עיריית נצרת עלי סלאם שנכח בפגישה, חשף שהובטח לזועבי תקציבים בסך מאות מילונים עבור ראשי רשויות מהמגזר הערבי. זועבי ולפיד הצטלמו מחויכים והמשבר הנוכחי נפתר.

עכשיו תתארו לכם את הסיטואציה הבאה: ח"כ יעקב טסלר מאיים לפרוש מהקואליציה וגורר משבר. ימים לאחר מכן הוא מגיע לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לצידו משתתפים בפגישה שישה ראשי ערים חרדיות. בסיום, הצדדים מודיעים שהמשבר נפתר וראשי הערים מספרים על מאות מילונים שהובטחו להם.

לפיד וזועבי, היום

איך התקשורת הייתה מגיבה? איך הפרשנים בערוצי החדשות היו פותחים את המהדורות? "החרדים סחטו את נתניהו", "לממשלה אין זכות קיום", "כל ח"כ זוטר מלך", "מאות מילונים למגזר החרדי, על חשבונכם". וכו' וכו'.

יתרה מזאת, איך יאיר לפיד עצמו היה מגיב? נעזור לכם. כך לפיד תקף את המשא ומתן של הסיעות החרדיות עם בנימין נתניהו: "מה שאנחנו רואים כרגע, זה לא משא ומתן קואליציוני. זו עסקת שוחד. אין לזה שם אחר. זה שוחד. זה פלילי. זה למכור את המדינה". לא פחות. כן, זה אותו לפיד שחותם כעת על כל ההסכמים עם רע"ם וזועבי. אותו יאיר לפיד שכעת מסביר שמדובר בסך הכל בדאגה ל"20% מתושבי המדינה".

יאיר לפיד צודק וג'ידא רינאווי זועבי מנטורית. לפיד צודק כי אכן צריך לדאוג גם למגזר הערבי, בתשתיות, בהכל. זועבי מנוטרית, היא מלמדת את כולנו איך מנהלים משא ומתן עם ראשי ממשלה.

גפני ודרעי צריכים ללמוד ממנה. הקואליציה לכאורה לא תחזיק מעמד לזמן רב. ככל הנראה נלך לבחירות. נקווה שלאחר הבחירות הימין והחרדים יצליחו להרכיב ממשלה. אך בשלב הזה החרדים צריכים לעמוד על הצרכים של הציבור החרדי. לא להתפשר. להשיג ככל שאפשר. לבקש גם מה שנראה לא ריאלי. לפיד הוכיח שאין דבר העומד בפני הרצון.

לאחר הקמת הממשלה, חברי הכנסת בתחתית הרשימה של 'יהדות התורה' צריכים להעלות דרישות משלהם. להשלים מה שראשי הסיעות לא הצליחו להשיג במו"מ להקמת הממשלה. גם אם יסבירו להם שהממשלה תיפול ויאיר לפיד יחזור לשלטון. הם צריכים לדעת שלבסוף מה שמעניין ראש ממשלה מכהן זה בעיקר הכסא והשלטון, גם אם יתקוף אתכם, לבסוף תקבלו כל שתדרשו.

כותב השורות. ישי כהן

והתקשורת? התקשורת כמובן תתקוף. תזעק. תסית. אך אותנו זה לא אמור להעסיק. נענה להם בתמונה מהפגישה של זועבי עם לפיד וכקינוח נגיש גם תמונה של עבאס ובנט. ואם לפיד - כצפוי - יתקוף את ה'סחטנות' החרדית, נזכיר לו מה הוא אמר חודשים לפני שהקים ממשלה עם עבאס ("נתניהו בן ערובה של סחטנים וקיצוניים"), וכיצד הוא פעל יום לאחר הקמתה (עשרות מילארדים בהסכם קואליציוני עם רע"ם, מאות מיליונים לח"כ זועבי. וזאת רק ההתחלה).

נראה שגפני כבר הפנים את המסר הזה עוד לפני פגישת לפיד-זועבי. בריאיון ל'כיכר השבת', בחודש שעבר, הוא התבטא: "למדתי ממשלת השמאל שהיא לא מתחשבת בשום דבר, מה שהיא רוצה - היא עושה. היא לא מתחשבת מה ידווחו בתקשורת ומה יכתבו הפרשנים. זה לא מעניין אותם, הם עושים מה שהם רוצים. זה מה שהולך לקרות שנחזור לשלטון, אם אחד מהח"כים מ'הליכוד' יבוא ויתלונן על מה שכותבים בתקשורת הוא יתקל בחומה בצורה. לא יהיה דבר כזה". נקווה שכך יהיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר