בתיווך ארה"ב

ישראל וסעודיה בדרך להסכם נורמליזציה?

מקורות אמריקניים עמלים בשבועות האחרונים לתווך בין ישראל, סעודה ומצרים, בנוגע להעברת האיים טיראן וסנפיר. בישראל, מוכנים ודורשים מסעודיה צעדי נורמליזציה (בעולם)

בנט וביידן (צילום: לע"מ)

ברקע ביקורו המתוכנן של נשיא ארה"ב בישראל, בממשל ארה"ב עמלים בזמן האחרון, לתווך בחשאיות בין סעודיה, מצרים וישראל, כך מדווח הבוקר (שלישי) ברק רביד ב'וואלה'.

לפני שש שנים, במצרים חתמו על הסכם עם סעודיה להעברת האיים, טיראן וסנפיר בים האדום לריבונות של סעודיה, מדובר באיים אסטרטגיים עבור ישראל, שכן הם המעבר לנמל אילת.

מעבר האיים לסעודיה, יצר בעיה לישראל - שכן המעבר באיי טיראן, היה כלול בהסכם השלום בין מצרים לישראל - ולישראל אין יחסים רשמיים עם סעודיה (סגירת איי טיראן, היה הרקע ליציאה למלחמה בין ישראל למצרים במלחמת ששת הימים).

ממשל ביידן, עמל לנסות להשיג הסדר בין סעודה וישראל, שתשלים את מהלך העברת האיים לריבונות סעודית, בישראל דורשים בהסכם, כי המהלך יכלול צעדי נורמליזציה מצד סעודיה.

בממשל ביידן החלו בשיחות זאת על פי האמונה שלהם, שהסדרת האיים תקרב עוד בין סעודיה לישראל - ויתחיל להיבנות אמון, שאולי יוביל להסכם - כמו שהיה בהסכמי אברהם - שסעודיה הייתה מעורבת בהסכמים הללו, אך נמנעו להצטרף להסכמים, עד שלא יחול התקדמות משמעותית בין ישראל לפלסטינים. האם מה שקורה עם האיים, יקרב בין סעודיה לישראל? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר