ומי הבא בתור?

הכוורת מתפוררת; כך נראית לשכת ראש הממשלה בנט

לשכת בנט עברה אתמול טלטלה רצינית, כאשר ראש הסגל וידידו הוותיק של בנט - עזב את הלשכה ברגעיה הקריטיים • מי הבא בתור לפרוש? | סיכום גל העזיבות ב'ימינה' (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נפתלי בנט, אתמול (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 וידיאו: לע"מ)

בראשות הממשלה המתפוררת, עומד ראש הממשלה בנט, שמאז נכנס ללשכת ראש הממשלה, התרחשו גל עזיבות - אותו ואת מפלגתו, כאשר השיא היה אתמול, כשראש הסגל ויד ימינו של בנט בעשור האחרון, טל גן צבי, עזב את הלשכה הנחשבת במדינה.

מקורות המקורבים לכוורת האמורה לנהל את המדינה, יודעים לספר, כי לא מדובר בעזיבה האחרונה, וכי יש דיבורים משמעותיים על עזיבות נוספות בקרוב, של אנשים שהיו מקורבים מאוד לבנט.

העזיבה של גן-צבי, היא משמעותית מאוד עבור בנט, שכן גן-צבי, היה אחראי על החיזוק הצד הימני של הקואליציה, ואף יש שיאמרו, שהוא היה זה שהחזיק את ח"כ ניר אורבך לא לפרוש מהקואליציה. מה גם, שגן-צבי, היה זה שצעד עם בנט את צעדיו הראשוניים בפוליטיקה - ועד ללשכת ראש הממשלה.

כך או כך, נראה שבשנה האחרונה היו יותר מדי עזיבות בסביבתו של בנט, מה שמעיד על חוסר האמון הגדול שנוצר מאז הבחירות האחרונות.

הראשון שעזב את המפלגה בטריקת דלת, היה ראש עיריית שדרות אלון דוידי, שהוצב במקום השלישי בבחירות לכנסת, ולאחר הבחירות, כשהבין לאן הרוח נושבת, הוא פרש בזעם ואמר: "בנט איבד את המצפן שלו", זמן קצר אחריו, איך שהוקמה הממשלה, הודיע חבר הכנסת עמיחי שיקלי, כי הוא לא יכול להמשיך בימינה ולמרות שבנט היה זה שהביא אותו לממשלה, הוא הודיע לו שהוא לא מוכן להמשיך איתו.

כמה חודשים לאחר מכן, פרשה חברת הכנסת עידית סילמן, זאת שהייתה מקורבת מאוד לבנט ואף קיבלה את תפקיד האמון - יושבת ראש הקואליציה, סילמן אף לא טרחה לעדכן את בנט בפרישה, ובנט שמע זאת כשקם בבוקר - באמצעות התקשורת. בנט, שנבהל מסילמן, ניסה למנוע הישנות מקרה כזה שוב, ופיטר את הח"כ הנורבגי יום טוב כלפון - מחשש שיעשה לו סילמן בהפתעה.

אך האם בנט רגוע מחברי מפלגתו? ממש לא, ברקע נשמעים כל העת הדיבורים, על עריקות של חברי מפלגתו, כאשר ראשון הנחשדים, הוא ח"כ ניר אורבך, שכאמור לאחר התפטרות גן-צבי, יש הסבורים שהתפטרותו מהממשלה היא עניין של זמן. אך הוא לא היחיד, גם אביר קארה, שירלי פינטו וכמובן איילת שקד, כבר גיששו את דרכם וניסו לפזול החוצה, כך על פי דיווחים שונים.

ולקינוח, בל נשכח את העזיבה המשמעותית לבנט - עזיבתה של שמרית מאיר, היועצת המדינית, שבנט כה העריך את דעתה ואף שבר מדעותיו הימניות, כך אומרים - בגללה. מאיר עזבה את הלשכה בטריקת דלת. וכאמור, הדיווחים המגיעים מהלשכה, מלמדים על עזיבות נוספות בקרוב, זאת במידה ובנט עדיין יישאר על כסאו כראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר