"מוות לישראל"

היורש הגיע להלוויית המחוסל בטהרן, שאגות נקמה

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, יורשו של סולימאני, נכח בהלווייתו של הבכיר שחוסל בתחילת השבוע • המונים שאגו קריאות "מוות לישראל" • בכיר איים: "הנקמה תבוא" (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הלוויית המחבל (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

הלווייתו של חסן סיאד חודאיארי, הקצין הבכיר במשמרות המהפכה של איראן, שחוסל ביום ראשון השבוע, התקיימה היום (שלישי) בבירה טהרן, בהשתתפות המונים. עם המלווים נמנה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה אסמאעיל קאאני, שירש את קאסן סולימאני אחרי שחוסל.

במהלך ההלוויה קראו רבים לנקמה. "מוות לישראל" ו"מוות לאמריקה" נשמעו מפי ההמונים. בראיון במסע ההלוויה אמר מפקד בכיר בצבא האיראני, אמיר סיירי, כי "הנקמה תבוא". כך לפי הדיווח בחדשות 12.

באיראן היו מי שניסו להמעיט בימים האחרונים, לאחר החיסול, במעמדו של חודאיארי, ולטעון שלא היה בכיר מספיק, ובישראל מגזימים בתיאור בכירותו. אולם הדמויות הבכירות שהשתתפו היום בהלוויה מוכיחות על מעמדו, שאכן היה רם במשמרות המהפכה.•

ישראל, כפי שדווח ב'כיכר השבת', לא התייחסה לחיסול, אולם באיראן רימזו כי מדובר ב"גורמים שקשורים ליוהרה העולמית" – אחד המונחים שבהם משתמשת איראן לתיאור ארה"ב וישראל.

חיסולו הדרמטי בלב בירתה של איראן של סייד חודאי, הקצין הבכיר במשמרות המהפכה של איראן, בידי חמושים אלמונים סמוך לביתו בטהרן, מהווה מכה לא קלה עבור משמרות המהפכה באיראן.

לפי הדיווחים חודאי נחשב למספר 2 ככל הנראה ביחידת הפיגועים בחו"ל של כוח אל קודס והוא היה מקורב למפקד כוח קודס קאסם סולימאני. כבר אתמול העריכו גורמים זרים כי הוא היה אחראי לתכנון סדרה של פיגועים ואירועי טרור נגד ישראלים בחו"ל, בין היתר באפריקה ודרום אמריקה.

החיסול אירע סמוך לשעה 16:00 אחר הצהרים, שעון מקומי, באחת הסמטאות הצדדיות של רחוב מוג'הדין-א-איסלאם בטהרן. כעת נחשפים פרטים נוספים: לפי עדי ראייה החיסול בוצע בידי שני מתנקשים, שרכבו על אופנוע ונצמדו לרכבו של חודאי. אחד מהמתנקשים ירה בו חמישה כדורים מטווח קצר מאוד. שלושה מהכדורים פגעו בראשו והוא מת במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר