הנגיף המתפרץ

הפרופסור על אבעבועות הקוף: "זה נראה מאוד מדאיג"

בעוד ורבים מהמומחים טענו שקצב ההתפשטות של אבעבועות הקוף אינו מדאיג - הפרופ' שאבחן את החולה הישראלי הראשון, דווקא מודאג: "מצריך תשומת לב" (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

המסרים הסותרים שיוצאים מארגוני הבריאות בעולם מצליחים לבלבל את כולנו. לאחר שרופאים רבים טענו שאין מקום לפחד מהתפרצות של נגיף 'אבעבועות הקוף', שהתגלה לאחרונה ברחבי העולם, וגם בישראל, טוען היום הפרופ' אלי שוורץ - הפרופ' שאבחן את המקרה של הישראלי הראשון שלקה באבעבועות הקוף כי "כבר מהימים הראשונים זה נראה מאוד מדאיג".

את הדברים אמר בראיון לאטילה שומפלבי באולפן ynet. "היום יש כבר 240 מקרים של המחלה ברחבי העולם, כשהראשון התגלה בשבעה במאי, כלומר בתוך כשבועיים יש מאות מקרים. בעבר האנשים שנדבקו היו באפריקה, וחזרו משם עם המחלה - הפעם, אף אחד מהנדבקים לא היה באפריקה. יתרה מזאת, חלק גדול מהם בכלל לא יודעים שהם פגשו חולה באבעבועות הקוף. כלומר, זו לא מחלה שעוברת במגע צמוד כמו שחשבנו. על פניו זה באמת מדאיג. זו התפשטות שמחייבת תשומת לב מרובה".

הפרופ' הוסיף ואמר, שבמקרים רבים הנדבקים כלל לא ידעו לדווח על חשיפה לחולה מאומת - מה שמעלה את החשש שכפי הנראה ניתן להידבק אף ללא מגע פיזי צמוד עם חולה מאומת, וניתן להידבק גם בצורה של קרבה קלה יותר.

הפרופ' הוסיף ואמר ל-ynet שגם אם עדיין לא ראינו תמותה כתוצאה מהמגפה ברחבי העולם, תקופת ההחלמה ארכה כ-3 שבועות, ולכן בכל מקרה של תחלואה נידרש לזמן בידוד גדול יותר מזמן הבידוד אליו נדרשנו בתקופת הקורונה.

לסיכום הוסיף הפרופ' אלי שוורץ כי "צריך לדאוג גם להקמת בתי חולים מודרניים שיאפשרו אבחון מהיר ומדויק ובידוד של החולים, להעלות את שיעור ההתחסנות הירוד ולתעד במדויק את ממדי התחלואה. יש להניח שכל זה יקרה רק בעוד שנים. בינתיים, מה שנשאר לתושבי המדינות האחרות זה להיזהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר