יגויסו 3 פלוגות מילואים

לקראת מצעד הדגלים: כוננות שיא בירושלים

מפכ"ל המשטרה, קיים הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים והילולת שמואל הנביא, הכוונות בירושלים תעלה ויגויסו 3 פלוגות מילואים - את המצעד יאבטחו אלפי שוטרים • כל הפרטים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מצעד הדגלים בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, קיים היום (רביעי) הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים הצפוי ביום ראשון בירושלים וכן לקראת הילולת שמואל הנביא - בשבוע הבא.

במשטרה, כך נודע ל'כיכר השבת', נערכים לאפשרות של הפרות סדר במצעד הדגלים, שיעבור השנה בשער שכם, במשטרה ערוכים לכך ולא יאפשרו את זה, את המצעד יאבטחו 3000 שוטרים - כוחות סמויים וגלויים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי למשטרה נכון להיום, אין התרעות חריגות על אירועי פח"ע, למעט הסתה ברשות החברתיות, לקראת מצעד הדגלים המשטרה ביצעה קרוב למאה מעצרי מנע של מסיתים ומפרי סדר, ההחלטה על עליית ח"כ איתמר בן גביר בהר הבית ביום ירושלים תתקבל בהתאם להערכת מצב של משטרת ירושלים.

כך או כך, בהערכת המצב שהתקיימה היום, השתתפו גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וקציניו, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן וקציניו, קציני מודיעין, אג"מ, שב"כ, משרד החוץ וגורמים נוספים. המפכ"ל קיבל סקירה מודיעינית רחבה והוצגו בפניו התכניות המבצעיות של מחוז ירושלים.

בשל המתח הצפוי, המפכ"ל הורה על מעבר המשטרה לכוננות הגבוהה ביותר תוך צמצום חופשות ודחיית קורסים והצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית.

3,000 שוטרים ו-3 פלוגות מילואים

3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, צפויים לפעול בימים אלו בירושלים, לאבטחת המצעד לצד אלפי השוטרים והלוחמים שיפעלו בכל רחבי הארץ לרבות הערים המעורבות. המשטרה מבצעת פעילות מנע רחבה מול גורמים מסיתים ופורעים.
בנוסף הוחלט על גיוס 3 פלוגות מילואים של מג"ב והכנסת מערך המילואים לכוננות מידית.

במסגרת היערכות למצעד הדגלים מבצעת המשטרה פעילות מנע רחבה בירושלים ולא רק, עם מעצרם של עשרות חשודים בהסתה ובתכנון לחבל במצעד. בנוסף המשטרה יוצרת קשר עם גורמים שעלולים להפר את הסדר ומזהירה אותם. כמו כן, המשטרה תגביר את פעילותה בקו התפר ובעוטף ירושלים אל מול תופעת השהייה הבלתי חוקית והניסיונות להסתנן לארץ.

ההערכות המשטרה (דוברות)

כאמור החל מיום ראשון המשטרה נכנסת לרמת הכוננות הגבוהה ביותר תוך פעילות מלאה של שוטרי משטרת ישראל בכל מחוזות המשטרה ברחבי הארץ, דחיית קורסים וצמצום חופשות. המחוזות יפעלו בגזרתם תוך מוכנות כמפקדות משימתיות לכל תרחיש ומשימה.

הדגש בפעילות המשטרה הוא כמובן בעיר ירושלים אך גם בשאר חלקי הארץ לרבות הערים המעורבות. המפכ"ל אישר הצטיידות באמצעי לחימה מיוחדים לפיזור הפרות סדר ולפעילות מול האיומים שהוגדרו בדיון.

הילולת שמואל הנביא

הערכות משטרת ישראל תתמקד בצירים המובילים למתחם קבר נבי סמואל, ותתוגבר נוכחות כוחות השיטור באזור לשמירה על ביטחונם של החוגגים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה, זאת במטרה להקל על הציבור שמגיע להילולה ולמנוע עומסי תנועה בכניסה לאתר.

פירוט הסדרי תנועה:
-לא תתאפשר הגעה לאתר או למקומות הסמוכים לו בכלי רכב פרטיים.
-ההגעה להילולה תתאפשר באמצעות קווי שירות סדירים והיסעים בלבד, שיצאו מחניון מינץ.
-לרשות המתפללים יעמוד מערך היסעים עד הכניסה למתחם האתר ומשם ימשיכו עם הסעות לרחבת הקבר.
-שינויים בהסדרי תנועה במהלך ימי ההילולה:
• כביש 436 ממזרח למערב/ צומת גבעון החדשה לכיוון העיר יהיה סגור למשך כל ימות האירוע.
• תושבי גבעת זאב, גבעון, גבעון החדשה, הר שמואל, מתבקשים לנסוע דרך כביש בגין- כביש 20 צומת עופר.
• לא תותר חניה לצידי כביש 436 למשך כל ימות האירוע, רכב חונה יגרר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר