"פרקטיקה מקובלת"

לחסוך: המדינה תייבא רכבים באופן אישי?

מינהל הרכב הממשלתי בוחן את האפשרות כי ייבא את הרכבים של מדינת ישראל בעצמו, ולא יסתמך על יבואני הרכב בישראל; "מדובר בפרקטיקה מקובלת במינהלי רכב מקבילים" (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
רכבים בנמל (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מינהל הרכב הממשלתי בוחן את האפשרות כי ייבא את הרכבים של מדינת ישראל בעצמו, ולא יסתמך על יבואני הרכב בישראל, כך על פי הפרסום היום (חמישי) ב'כלכליסט'.

על פי ההגדרה הטכנית הקיימת בחוק רישוי רכב, המדינה יכולה לייבא רכב בעצמה רק במקרה שיש בכך צורך מיוחד ו"כשדגם הרכב אינו מיובא על ידי יבואן מסחרי", כלומר, רק כשהרכב אינו מיובא על ידי יבואני הרכב בישראל, ניתן לרכוש אותו מהיצרנית.

כעת, על פי המסמך שנחשף ב'כלכליסט', מינהל הרכב הממשלתי רוצה לשנות את ההנחייה: "אין אנו רואים פסול במתן האפשרות למינהל הרכב הממשלתי, על פי שיקול דעתו, וזאת מטעמים של יעילות, חיסכון כספי למדינה ומתן שירות מיטבי ומגוון בחירה למשרדי הממשלה — להתקשר עם יצרני הרכב העולמיים באופן ישיר לרכישת רכבים, גם לעניין דגמים המוצעים על ידי היבואנים".

במינהל הסבירו כי "מדובר בפרקטיקה מקובלת במינהלי רכב מקבילים במדינות ה־OECD", בכך מתכוון המינהל לעקוף את היבואנים ולרכוש את הרכבים ישירות מהיצרן, זאת בכדי לייעל את המערך, בנוסף לחיסכון כלכלי.

בשנה שעברה מינהל הרכב פרסם מכרז להצטיידות בדלקים וחשף את ציי הרכב הממשלתיים, על פי הנתונים, נכון לשנה שעברה, למינהל יש 14,164 רכבים שצרכו בנזין, 6,878 רכבים שצרכו סולר, ו-672 אופנועים והוא נחשב לאחד מקנייני הרכב הגדולים בישראל.

במשרד האוצר אישרו ל'כלכליסט' את הדברים. ממשרד התחבורה נמסר כי "מכתב בנושא התקבל לפני יומיים בלבד וייבחן על ידי הגורמים המקצועיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר