הפגנה בחומש - לא חוקית

שלום עכשיו רצו להפגין, המשטרה סירבה

אלוף פיקוד המרכז הודיע היום לתנועת 'שלום עכשיו' כי לא יאפשר לפעיליה לקיים בשבת הקרובה את הצעדה לעבר המאחז הלא חוקי חומש; "אסורה על פי הוראות הדין" (חדשות)

פעילי תנועת שלום עכשיו במחאה נגד המאחז 'אביתר' (מרים אלסטר, פלאש 90)

אלוף פיקוד המרכז הודיע היום (חמישי) לתנועת 'שלום עכשיו' כי לא יאפשר לפעיליה לקיים בשבת הקרובה את הצעדה לעבר המאחז הלא חוקי חומש.

בהודעה שנשלחה לארגון, כותב אלוף המרכז: "נבקש להבהיר כי כניסת ישראליים למרחב היישוב המפונה 'חומש' אסורה מכח חוק יישום תכנית ההתנתקות", האלוף פירט מניעות חוקיות נוספות וכתב: "על רקע האמור, ומשלא ניתנה לכם היתר כניסה למרחב זה, הרי שהצעדה המתוכננת על ידכם היא אסורה על פי הוראות הדין".

היישוב חומש פונה בשנת 2005 במסגרת חוק ההתנתקות, ומאז נאסרה הכניסה אליו, בשנת 2009 הוקמה במקום ישיבה והצבא בחר להעלים עין מכך, לפני כחצי שנה, בזמן שיהודה דימנטמן יצא מהמאחז, הוא נקלע למארב של מחבלים שירו בו והוא נרצח, מאז הפכה הישיבה למוקד עלייה לרגל, והיא עומדת במחלוקת עזה ובסכנת פינוי.

בעקבות הסחבת בפינוי הישיבה מהמאחז, ארגון 'שלום עכשיו' הודיע כי יגיע לפנות "בעצמו" את המאחז, כאמור, כעת אלוף פיקוד המרכז אוסר על פעיליו להגיע.

ההחלטה מעוררת תמיהה, כשרק לפני כחודשיים התקיימה צעדת ימין קיצוני לעבר המאחז הלא חוקי, בצעדה השתתפו גם רבנים ומנהיגי ציבור והיא אושרה על ידי אלוף הפיקוד ואף זכתה לאבטחה רחבה מצד הצבא.

'שלום עכשיו' מסרו בתגובה: "אלוף הפיקוד פוגע בחופש הביטוי ובזכות שלנו למחות. אם אכיפת חוק ההתנתקות כל כך חשובה לאלוף, איך ייתכן שחבורת שונאי ישראל שוהה כעת בחומש ואיש לא מפנה אותה ? נראה שיש דין אחד לעבריינים, שעושים מה שרוצים ועוד מקבלים אבטחה צמודה, ודין אחר לישראלים שומרי חוק. אנו דורשים משר הביטחון להורות לאלוף הפיקוד לחזור בו מהאפלייה, ולאפשר לנו לצעוד לחומש בדיוק כפי שהתאפשר למתנחלים."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר