דרמה בציריך

קרב הגיסים על הרבנות: נוסחת הפשרה לא התקבלה

נוסחת הפשרה בין הגיסים המתמודדים על רבנות הקהילה בציריך, לא התקבלה בידי רוב הציבור, בבחירות שנערכו היום בעיר, לראשונה אחרי חמישים שנה • ההערכה: בחירות ישירות בתקופה הקרובה (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ימין: הרב ברייש. שמאל: הרב פדווא (צילום: באדיבות המצלמים)

דרמה בקהילה היהודית של ציריך שבשווייץ: בתום בחירות לרבנות הקהילה, שהתקיימה הערב (חמישי) לאחר חמישים שנה, עלה כי לא התקבל רוב של 66% מהציבור להסכם הפשרה בין שני הרבנים הטוענים לכתר, שהם גם גיסים.

המשמעות היא כי הקהילה תישאר ללא רב. ההערכות בהן כי בעוד כמה חודשים יתקיימו בחירות חדשות, שבהן יתמודדו הרבנים בנפרד ולא תחת הסכם פשרה כלשהו.

כזכור וכפי שדווח בכיכר השבת: לפני שלוש שנים, הלך לעולמו הגאון רבי שאול ברייש, רבה הקודם של קהילת 'אגודת אחים' - המאגדת בתוכה כארבע מאות משפחות חרדיות תושבות ציריך, שמשתייכות בעיקר למגזר החסידי. מספר דומה של משפחות ליטאיות הן חלק מהקהילה היקית שפועלת במקביל.

מאז פטירת הרב, טרם מונה רב חדש. כרב זמני מכהן הגאון רבי צבי אלימלך פדווא, בנו של הגאון רבי משה חיים אפרים פאדווא, מרבני הקהילה החרדית בלונדון, וחתנו של הרב ברייש המנוח.

הגאון רבי שאול ברייש ז"ל (צילום: באדיבות המצלם)

במקביל, ישנו הגאון רבי אהרן ברייש, בנו של רב הקהילה שנפטר כאמור לפני שלוש שנים. הרב אהרן ברייש מתגורר כיום בעיר בני ברק, ומחזיק ב'כולל ברייש' המוכר.

שני הגיסים סומנו כראויים להנהגת הקהילה, שחולשת על בית כנסת, תלמוד תורה, בית ספר, ישיבה, סמינר, ארגון כשרות, שחיטה עצמאית, בית דין ועוד.

כדי לפשר בין הרבנים, נהגתה פשרה: הרב ברייש יכהן כגאב"ד הקהילה, ובמקביל אליו יכהן הרב פדווא כראב"ד, חלוקה המוכרת מן העיר ירושלים. הרב פדווא פרסם מכתב שבו הוא ממליץ על גיסו הרב ברייש כגאב"ד תוך עבודה משותפת לטובת הקהילה.

אך כדי שהפשרה תצא לפועל, והקהילה תוכל סוף סוף להכתיר רבנים חדשים, יש צורך בבחירות. על פי תקנות הקהילה, ההחלטה הסופית תדרוש לפחות 66% אחוזי תמיכה, שהם שני שליש מבני הקהילה. כאמור, הערב התברר כי אין תמיכה של 66% במהלך, וככל הנראה בחודשים הבאים יתקיימו בחירות בין המועמדים באופן אישי ויחיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר