מריחים בחירות

סקר חדש: גם עוד סבב בחירות יותיר אותנו במשבר הפוליטי

הקואליציה המקרטעת אמנם ממשיכה לתפקד ללא רוב, אבל במערכת הפוליטית כבר נערכים לסבב חדש וליציאה נוספת אל הקלפיות • לפיד מגיע ל-20, בנט עם 6 בלבד כמו גם בן גביר (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד ממשיכה להתנהל כאילו הכל הולך לפי התוכניות, אבל בכנסת הקואליציה בראשותם ממשיכה לקרטע, עם חברי כנסת המכריזים עצמאות ואי הקשבה למשמעת הקואליציונית.

בעקבות כך במערכת הפוליטית ממשיכים להיערך לסבב בחירות נוסף, בו צפויים שינויים משמעותיים בפני הכנסת הבאה, ה-25 במספר.

לפי סקר שערך מכון פאנלס עבור העיתונים הג'רוזלם פוסט ומעריב ומתפרסם הבוקר (שישי), הליכוד זוכה ל-35 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד מגיעה ל-20, ושימו לב למפלגה השלישית בגודלה: הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' שמגיעה ל-9 מנדטים, זינוק מרשים במיוחד.

אחריהן ברשימה נמצאות ש"ס וכחול לבן, שתיהן עם 8 מנדטים, ואחריהן יהדות התורה, העבודה והרשימה המשותפת, עם 7 מנדטים לכל אחת.

בתחתית הרשימה נמצאות ארבע מפלגות החברות בקואליצייה הנוכחית: ימינה של ראש הממשלה נפתלי בנט זוכה ל-6 מנדטים, ישראל ביתנו של שר האוצר אביגדור ליברמן עם 5, תקווה חדשה בראשות שר המשפטים גדעון סער עם 4 מנדטים במרחק די בטוח מאחוז החסימה, ואחרונה היא רע"מ בראשות מנסור עבאס, שזוכה גם היא ל-4 מנדטים, אבל קרובה מאוד לאחוז החסימה.

המפלגה הקיימת היחידה שנופלת מתחת אחוז החסימה לפי סקר זה היא מרצ, של שר הבריאות ניצן הורוביץ, שזוכה ל-2.6% מהקולות, מרחק די גדול מאחוז החסימה העומד על 3.25%.

אם נחלק לפי גושים הרי שהמשבר הפוליטי לא יפתר בבחירות חדשות: גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים, קואליציית בנט-לפיד על 54 בלבד והרשימה המשותפת עם 7 מנדטים, נפרדת מכל גוש.

יש לציין כי בסקר גם נבדק תרחיש שבו מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר תרוץ לבדה בבחירות, ללא הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ', ובמקרה כזה בן גביר זוכה ל-6 מנדטים, הישג נאה מאוד, מפיל את סמוטריץ' ל-5 בלבד ואת הליכוד ל-32 במקום 35 בסקר הכללי.

בנוסף, נבדקה אפשרות לפיה עמיחי שיקלי, הח"כ שהופרש מימינה, ירוץ ברשימה חדשה, ובמצב כזה שיקלי יזכה ל-2.7% מהקולות, קרוב אך רחוק מאחוז החסימה הנכסף. מממצאי הסקר עולה כי את מירב קולותיו מקבל שיקלי ממצביעי הליכוד, ימינה והציונות הדתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר