ביום הילולת התנא

זעזוע! פורעים ערבים פרצו לקברו של רבי חנינא בן דוסא ועיכבו את התפילה

מהומה הלילה בכפר עראבה שבצפון: פורעים ערבים מהזרם הקיצוני של הפלג הצפוני המשתייך לתנועה האיסלמית חסמו את הכניסה למתחם הציון • ראש העיר ניסה להרגיע (חדשות)

הבוקר המשטרה מתגברת כוחות במקום (צילום: לפי סעיף 27 א' ובאדיבות המצלם)

מהומה הלילה בכפר עראבה שבצפון - בחצות הלילה כשהגיעו קבוצת המתפללים בכדי לקיים את הסגולה הבדוקה לקברו של התנא רבי חנינא בן דוסא זיע״א לרגל יום ההילולא החל היום, פרצו לעבר המתפללים עשרות פורעים ערבים מהזרם הקיצוני של הפלג הצפוני המשתייך לתנועה האיסלמית וחסמו את הכניסה למתחם הציון. מציאות זאת מצטרפת למצב הביטחוני הבעייתי בכל המגזר הערבי לקראת יום ירושלים וצעדת הדגלים האמורה לעבור בשער שכם. כוחות גדולים של משטרה ויס״מ הרחיקו את הפורעים וסגרו את מתחם הקבר.

החל משעות הבוקר של יום האתמול הפיצו אותם פורעים ברשתות הערביות דברי הסתה וקראו לאנשים ברשת לבוא ולעצור בגופם את התפילה בקבר הצדיק. רק השבוע בקבר יוסף הצדיק בשכם מאות מתפללים הותקפו בקבר יוסף בשכם ע״י המון פלסטיני.

תוך כדי המהומות הגיע לזירה ראש העיר המקומי של עראבה עומר ואכד נסאר והתחייב להרגיע את הרוחות ולעשות הכל בכדי שיוכלו להמשיך ולהתפלל בקברו של התנא הקד׳ בצורה רגילה תוך שיתוף פעולה עם המשטרה להרחיק מהאיזור את אותם פעילים קיצונים המטילים את חיתתם גם על תושבי עראבה.

מארגון ׳חנינא בני׳ המטפל בקברו של רבי חנינא בן דוסא נמסר על אירועי הלילה: ״עצוב מאוד שיהודים לא יכולים להתפלל על קברו של תנא קדוש ובעל ישועות גדול ביום ההילולא שלו. לצערינו הם עיכבו את התפילה המיוחדת בחצות הלילה, התפילה התקיימה בעיכוב של שעתיים בשטח הסמוך מאוד לקיר הגובל עם הקבר לפי הנחיית המשטרה.

הבוקר המשטרה מתגברת כוחות במקום ותאשר כניסה לקבר לתפילה מכובדת כאשר כל שם יוזכר בכוונה רבה עם נוסח הבקשה של כל אחד ואחד מהזקוקים לישועה אשר השתתפו בסגולה הבדוקה. השקענו מאות אלפי שקלים בשנה האחרונה לשיפוץ הקבר לקראת ההילולא. צריך לעשות הכל שיהודים יוכלו להתפלל בקברי צדיקים בביטחון״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר