"יום קונקרטי לפיגוע"

החשש מנקמה: אזהרת מסע חמורה ושיחות תדרוך לתיירים

תיירים ישראלים קיבלו שיחות טלפון בעברית ובהן קיבלו אזהרה לא להתבלט ולא להשתמש בתחבורה ציבורית, עקב איום קונקרטי לפיגוע נגד ישראלי במדינה • אזהרת המסע חודדה, באירן זועמים (עולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רחוב עמוס תיירים בטורקיה (צילום: shutterstock)

בצל החשש מנקמה איראנית בעקבות חיסול הבכיר בטהרן בשבוע שעבר: האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) פרסם היום (שני), חידוד אזהרת מסע לטורקיה עבור מבקרים ישראלים.

"מזה מספר שבועות, וביתר שאת מאז האשמתה של איראן את ישראל במותו של קצין משמרות המהפכה בשבוע שעבר", נכתב באזהרת המסע, "גובר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם.

"בתוך כך, המל"ל ומערכת הביטחון מחדדים היום את אזהרת המסע לטורקיה ומבקשים להבהיר כי מדובר במדינה ברמת סיכון גבוהה לישראלים בימים אלו".

על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

ב'ישראל היום' חשפו הבוקר (שני) כי ישראלים השוהים בימים אלו בטורקיה כי הם מקבלים פניות ממספר טלפון המזוהה תחת שם ערבי. כך לפי שיחות של תיירים עם עורך מדור תיירות ותעופה של "ישראל היום" שמעון יעיש. לפי הדיווח, כאשר הם עונים, נשמע מעבר לקו גורם המדבר איתם בעברית עם מבטא ישראלי ומזהיר אותם שלא להתבלט, לא להשתמש בתחבורה ציבורית ולהיזהר ככל הניתן, זאת עקב יום קונקרטי לפיגוע נגד ישראלי במדינה.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בשבוע שעבר חשף הניו יורק טיימס כי ישראל הודתה בפני ארצות הברית כי היא זו שעומדת מאחורי חיסולו של חודאי, ביום ראשון בשבוע בבירת איראן. הפרסום הוביל לזעם בישראל.

בישראל עולה רמת הכוננות מביצוע פעולת נקם איראנית נגד ישראל או נגד ישראלים בעולם, בשל העובדה כי שמה של איראן נפגע אף יותר כשישראל מודה בפה מלא כי היא האחראית.

כעת כאמור החשש מפעולה עולה בעקבות העובדה כי מייד לאחר החיסול, כשעוד לא היה ידוע רשמית כי יד ישראל הישירה בעניין, כבר הבטיח נשיא איראן, איברהים ראיסי, ש"ארצו תנקום באחראים".

גם מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, סיפק הבטחה דומה, אך לא נקב אותה בזמן: "תגובת איראן לכל איום ופעולה תהיה חריפה, אבל אנחנו נהיה אלו שנקבע איך, מתי ובאילו נסיבות. אנחנו בהחלט ננקום באויבים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר