פרטים נחשפים

זה המידע שאספו המחבלים על בן גביר במטרה לחסלו

מחבל נוסף בחוליית הטרור שתכננה להתנקש בחייו של בן גביר ולבצע פיגועים בישראל הואשם • בבית המשפט פורטו הממצאים שנאספו על חבר הכנסת המתגורר בחברון (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד המחבלים שנעצרו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כתב אישום הוגש בתחילת השבוע בבית משפט המחוזי בירושלים כנגד רשיד רישק, תושב ירושלים, שנמנה עם חוליית מחבלים שתכננה לחסל את חבר הכנסת איתמר בן גביר.

כזכור, בשבוע שעבר, בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז ירושלים במשטרת ישראל נחשפה התארגנות טרור של פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים אשר תכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים במתווים שונים וזאת באמצעות מספר חוליות נפרדות. בין היתר תכננו חברי החוליה לחסל את חבר הכנסת איתמר בן גביר.

רישק, שכאמור הוגש נגדו השבוע כתב אישום, נפגש לפני מספר חודשים עם מנצור, חבר נוסף בחולייה, והשניים תכננו להקים שתי חוליות צבאיות, אחת בראשותו של רישק והשנייה בראשותו של מנצור, במטרה לבצע פיגועים בישראלים.

בהמשך סיפר רישק למנצור כי יש לו חברים המתגוררים בחברון, ואלו מסרו לו פרטים על חבר הכנסת איתמר בן גביר, לרבות בנוגע למסלול ההליכה שלו והעובדה שיש לו רכב מוגן ומאבטחים סביבו. השניים אף שוחחו ביניהם על מקומות מסתור אפשריים עבורם לאחר ביצוע הרצח.

חברי החוליה שנעצרו (צילום: חיים גולדברג)

הם שוחחו גם על רכישת נשק, ועל כוונתן לחטוף חיילים לישראלים לצורך ביצוע עסקאות חילופי אסירים. עוד תכננו פיגועי ירי כנגד כוחות הביטחון. "הכל ממניע לאומני ואידיאולוגי", נכתב בכתב האישום.

בשבוע שעבר, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מנצור צפדי, מחמד סלאיימה וחמזה אבו נאב, תושבי ירושלים כבני 20-19, בגין קשירת קשר לביצוע מעשי טרור נגד יהודים וכוחות הביטחון, בין היתר, נגד חבר הכנסת איתמר בן גביר.

עורך הדין של החשודים אמר מחוץ לדיון בבית המשפט: "מדובר בצעירים שהם בגבול הקטינות, והם נכנסו לחדרי השב"כ לתקופה ארוכה, מבלי שהייתה להם אפשרות להתייעץ עם עורכי דינם. מדובר בכתב אישום הזוי, שהסיפור שמסופר שם, הוא בלתי הגיוני. לא נראה לי ששלושה צעירים, יקשרו קשר לבצע עבירות כל כך חמורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר