ממשיך בשנאתו התהומית

ליברמן מסית: "אברכים? אלו לא לימודי קודש - אלא בטלה"

שר האוצר ממשיך להסית נגד החברה החרדית ולומדי התורה, ברקע תוכניותיו לקצץ בתקציבי הישיבות והכוללים: "האברכים מדברים פוליטיקה, מדפדפים בכמה ספרים והולכים. אין סיבה לממן אותם" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן מסית בישיבת סיעתו (צילום וידאו: ערוץ כנסת; תמונה: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן הפגין היום (שני) שוב את שנאתו לחברה החרדית ובכיריה - לומדי התורה הקדושה. בישיבת סיעת ישראל ביתנו הסית ליברמן מחדש נגד האברכים ובחורי הישיבות, כחלק מדרישתו למנוע העברת תקציבים קואליציוניים לישיבות ולאברכים.

"אותו סעיף של תקציב הישיבות", אמר, "מורכב משני סכומים: בסיס 724 מיליון שקל, קואליציוני יותר מ-200 מיליון שקלים. אי אפשר להחזיק את המקל משני הצדדים", מכאן, עבר ליברמן להשתלח בבוטות: "אלו לא לימודי קודש אלא לימודי בטלה. האברכים אוכלים ארוחת בוקר, שותים קפה, מדברים פוליטיקה, מדפדפים בכמה ספרים, אוכלים ארוחת צהריים - והולכים הביתה. אין שום סיבה לממן אותם".

ליברמן על לימודי ליב"ה (צילום: ערוץ כנסת)

שר האוצר, שבימים אלו עמל על הכנת תקציב המדינה לשנת 2023, מתכנן לקצץ גם בתקציבי תלמודי התורה במאות מיליוני שקלים. לדבריו, "לא נוותר על לימודי ליב"ה. אותה פיצול אישיות שאנחנו מוצאים באותם מוסדות פטור, בהם לומדים גם 60,000 ילדים בעלות של רבע מיליארד ש"ח, אז מי שלא רוצה ללמוד ליב"ה - תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המסים".

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בדבריו גם למעבר צעדת הדגלים בשער שכם, ללא הסלמה או ירי רקטי מעזה: "מצעד הדגלים מדגיש את ההבדלים בין ממשלת השינוי לממשלת כלאם פאדי של ממשלת נתניהו. העברנו אזהרה נוקשה וחד משמעית לחמאס, והדבר הזה עבד. לפני שנה נתניהו נכנע לאיומים, שינה את המסלול וגם חטפנו את הטילים. זה ההבדל בין דיבורים למעשים".

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה תקף את שר האוצר: "איווט מדבר כמו שיכור. במקום לדבר נגד בתי הספר הערבים בישראל שמלמדים בהם לימודי ליב"ה של אש"ף ובתוכם כאלה שמחנכים גם נגד המדינה, הוא מנסה לסגור דווקא את בתי הספר של החרדים. ליברמן תזכור: אין נאמנות, אין אזרחות!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר