מבהיר ההתבטאות

אחיו של הרב מאזוז מתייחס לסערת "הגרועים מנאצים"

שלושה ימים אחרי ההתבטאות שעוררה סערה בארץ, מתייחס אחיו של הרב מאיר מאזוז, לדברים שנאמרו במוצאי השבת וטוען כי לא דייקו בדברים. "כל מילה שלו נשקלת בסלע" (חרדי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הרב מאזוז (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

הגאון רבי צמח מאזוז, מנהל ישיבת 'כסא רחמים', ואחיו של הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', התייחס הבוקר (שלישי) להתבטאות של אחיו, במוצאי השבת, שעוררו סערה רבה ברחבי הארץ.

"הדברים הגיעו מהכאב שלו על הדברים האלה וזה טבעי", הסביר האח, בראיון שהעניק לגולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm. "אם היה כואב לך משהו לא היית מדבר? הוסיף ושאל את המראיין.

לדברי האח, היו שלא דייקו בדבריו של ראש הישיבה. "הוא אמר 'יותר חמור מנאצים' והסביר את עצמו שנאצים היו עם העם שלהם ואילו עם האויבים היו רעים", פירט האח, "ואילו כאן עם העם שלנו רעים. כואב לי מה שאמר (ליברמן. ח"ש) לזרוק את החרדים למזבלה. ראש הישיבה דיבר לפי השקפת עולמו"

האח הבהיר כי לא שמע את הדברים אלא נחשף רק לתוכנם. עוד אמר: "אני יודע שאחי מאוד גדול ולכן אין לי איך לשפוט אותו אם הדברים נכונים או לא, כל מילה שהוא מדבר הוא שוקל בסלע. כואב לנו על כל יהודי ויהודי שנהרג בשואה, זה לא פשוט, ובוודאי כשמדובר בשישה מיליונים, כואב מאוד, אבל את המעשים הללו של גזירות ליברמן כואב לכל יהודי ויהודי".

המתקפה בשיעור

כזכור, במהלך שיעורו השבועי, התבטא הגר"מ מאזוז בחריפות כנגד הממשלה: "יש הרבה אנשים רשעים שם - אנחנו מחכים שהממשלה הזו תחלוף מהעולם, ראש הממשלה החליפי לפיד ושר האוצר ליברמן החליטו לחנוק את האברכים".

המתקפה בשיעור

"זה ממש נפלא, הם (ליברמן ולפיד. ח"ש) נותנים כמה שיותר לערבים, בוגדים בעמם, שונאים את עמם, הם יותר גרועים מנאצים".

עוד הוסיף ראש הישיבה ותקף בחריפות, "לפחות הנאצים אוהבים את העם שלהם, אבל אלו שונאים את העם שלהם, רוצים להרוס ילדים, זקנים ותלמודי תורה. "מה הם רוצים להרוס את התורה?", הוסיף ראש הישיבה, "הרי בזכות התורה חייתם 2,000 שנה, אבל זה לא נוגע להקב"ה? צריך להודות ולהכיר טובה".

יו"ר 'יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, הגיב ביום ראשון למתקפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "הרב מאזוז, הנאצים רצחו את סבא שלי במחנה ריכוז, ניסו לרצוח את אבא שלי בגטו. התשובה היחידה שלי לדבריך היא שאני אוהב את כל עם ישראל ומאחל לרב מאזוז יום ירושלים שמח, יום של אחדות ואהבת ישראל".

הרב מאזוז הבהיר בשעת ערב של יום ראשון את דבריו וטען כי אלו הוצאו מהקשרם. "לא הבינו אותי נכון", אמר הרב, והבהיר: "צריך לכבד כל אדם, לשנוא את המעשה אבל לא את האדם".

הרב פירט כי "במוצאי שבת אמרתי דבר שכל המדינה הזדעזעה ממנו, על לא דבר. לא הבינו אותי, לקחו דברים מהקשרם ועשו מהם טעמים. עושים לנו כמו נאצים? לא עושים כמו נאצים. להפך".

עוד אמר הרב כי מלחמת ששת הימים, שנחגגה אתמול, מעידה על הצורך באחדות. "שונאים את המעשה, לא את האדם. האדם הוא מסכן, הוא אומלל. צריך לכבד כל בן-אדם", אמר הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר