העדויות נמשכות

חקירת אסון מירון: אוחנה שיחזר את ההתכנסות החריגה בשבת

מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן האסון הכבד במירון, חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד, מעיד בפני החוקרים בוועדת החקירה הממלכתית לאסון שבו נהרגו 45 איש • שידור חי (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חבר הכנסת אמיר אוחנה מ'הליכוד', מי שכיהן כשר לביטחון פנים בזמן האסון הכבד במירון, בל"ג בעומר תשפ"א, שבו נהרגו 45 יהודים שהגיעו להתפלל בציונו של רבי שמעון בר יוחאי, ביום ההילולא שלו - מעיד היום (שלישי) בוועדת החקירה לאסון.

"היינו אחרי שנה קשה מאד למדינה", פתח אוחנה, "שנה של מאבק בקורונה ושנה שבמהלכה המשטרה נאלצה לאכוף אזרחים רגילים, ולא פושעים וטרוריסטים כפי הנהוג.

"במהלך השנה הזאת ההחלטות של הממשלה התנפצו לפתחה של המשטרה, לפעמים ללא התראה מספקת, וללא שהציבור הבין בכלל את ההחלטות".

השר לשעבר הוסיף ותיאר: "באותה תקופה של לפני האסון במירון הייתה גם מתיחות ביטחונית רבה, בעיקר באזור ירושלים - מה שהוביל לכך שהתקיימה ישיבה אצל ראש הממשלה דאז בעיצומה של השבת, דבר שנחשב חריג מאד".

בהמשך לכך, כשנשאל בידי השופטים על השתלבותו באירוע מירון, פירט אוחנה: "המעורבות שלי גברה ככל שהתקרבנו למועד האירוע, כאשר בחודש אפריל התקיימו ישיבות רבות עם המשטרה והמגזר החרדי. בכניסתי לתפקיד זיהיתי שישנו נתק ומתח גדול בין המגזר החרדי למשטרת ישראל, ולכן מיניתי את אריק יקואל שעזר לי מאד לגשר בין הצדדים".

לדבריו, "היינו זקוקים לתקשורת הזאת בין המשטרה והמגזר, בין היתר בגלל שנת הקורונה והצרכים של הציבור הזה".

אוחנה סיפר: "אני זוכר שהאדמו"ר מבעלזא כתב מאמר בעיתון שבו הוא הדגיש את נושא פיקוח נפש הרוחני והנפשי, לצד פיקוח הנפש בנושא של חיי אדם, כאשר ההחלטות שהתקבלו לוו כל העת בתחושה של התחשבות בציבור החרדי בהתאם למצב ולמתיחות בשטח".

עוד הוסיף השר לשעבר אוחנה: "ביקשתי שכל הישיבות שמתקיימות אצל השר לביטחון פנים יוקלטו על מנת שישמרו ושלא יסתפקו בסיכום של פרוטוקול, והתשובה שקיבלתי היא שצריך אישור ממשרד המשפטים שיאפשר לנו לעשות את זה, ולכן זה לא קרה. בפועל אני חושב שאתם - חברי הוועדה יודעים רק מעט ממה שהתרחש מאחורי הקלעים".

קרליץ: האם הייתה הכשרה ספציפית לשוטרים שהיו אחראים על האירוע במירון?

אוחנה: "יש למשטרה עשרות שנים של ניסיון בניהול אירועים, ובניהול האירוע במירון, ואכן השוטרים בשטח מקבלים הדרכות והוראות מהמפקדים בשטח".

ינאי: ראינו כאן במהלך העדויות שוטרים ומפקדים שמעידים שלא היה להם תורת ניהול קהל, בנוסף, אתה ציינת את התרגיל שנערך בנושא אר"ן, וכאן הסתבר שהשוטרים שהיו בשטח בליל האסון, כלל לא השתתפו בתרגיל. כיצד לא נתת את דעתך בנושא, שגם עלה מתוך הוועדות בכנסת שטיפלו בנושא מירון?

אוחנה השיב: "אף אחד לא הביא בפניי את הנושא הזה, ולכן אני חושב שמי שאחראי בשטח מהבחינה המקצועית, אלו המפקדים והקצינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר