"זלנסקי עשה הדחה פוליטית"

הנציבה לזכויות אדם באוקראינה הודחה 'ברחה לחו"ל'

הנציבה לענייני זכויות אדם באוקראינה הודחה על ידי הראדה - הפרלמנט האוקראיני • רוב מוחלט של חברי הפרלמנט החליטו להדיחה לאחר שורת כשלים בהתנהלותה (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לשכת נשיא אוקראינה, משרד המשפטים האוקראיני)

למרות שליודמילה דניסובה מונה לתפקיד נציבת זכויות האדם באוקראינה לתקופת כהונה של חמש שנים, היום (שלישי) החליט הראדה, הלא הוא הפרלמנט האוקראיני, להדיח את דניסובה מתפקידה.

הראדה אישר ברוב קולות את ההחלטה, כשאת ההצעה הובילה מפלגת 'משרת העם' אותה מוביל נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

בניסובה טענה כי הנשיא זלנסקי הוא האיש שפעל מאחורי הקלעים בכדיל האשים אותה בכשלים - אך בלשכת הנשיא זלנסקי דחו את הטענות ואמרו כי הוא למעורב בהחלטה.

על פי הטיעונים להדחתה, דניסובה התמקדה בנושא אחד ולא הביאה את הפרות זכויות האדם לשיח כפי שהיה מצופה ממנה - זאת בשל חוסר המיקוד שלה.

בנוסף, נטען כי בזמן הפלישה לאוקראינה הייתה בחופשה במזרח אירופה ה"חמימה והיפה", זאת בזמן שהייתה אמורה לחזור לאוקראינה לחקור הפרות זכויות אדם. לטענת חברי מפלגת 'משרת העם', הנציבה התעכבה בחופשה שלה - למרות שידעה על הפלישה הרוסית.

עוד נטען כי דניסובה לא ארגנה כמעט מסדרונות הומנטיריים לחילוץ אזרחים, ובשל כך העבודה שהייתה אמורה לבצע נפלה על גורמים אחרים באוקראינה.

מנגד, פוליטיקאים מהאופוזיציה טענו כי זלנסקי עומד מאחורי ההדחה וכי הוא מנסה בחסות המלחמה להסיר שומרי סף מתפקידם - שכן לא הציע כל מועמד חליפי לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר