ריאיון מיוחד | צפו

רבה של פולין: "הפליטים הצילו את השחיטה הכשרה"

רבה הראשי של פולין, הרב מרדכי שודריך, השתתף בועידה השנתית של 'ועידת רבני אירופה', והעניק ריאיון מיוחד לחנני ברייטקופף וישי כהן, שליחי 'כיכר השבת' לועידה | צפו (חרדי)

רבה של פולין (צילום: כיכר השבת)

רבה הראשי של פולין, העניק ריאיון מיוחד לשליחי 'כיכר השבת', חנני ברייטקופף וישי כהן, לועידה השנתית של 'ועידת רבני אירופה', המתקיימת בימים אלו בעיר מינכן שבגרמניה והתייחס לשלל נושאים.

מה קורה עם בעיות השחיטה?

"עכשיו שקט, בחודשים החרונים ישנן בעיות אחרות, כמו חמישה מיליון פליטים שהגיעו מאוקראינה לפולין, אבל עכשיו ב"ה יש שקט, ואי אפשר לדעת כמה זמן זה יימשך כך".

כמה פליטים יהודים הגיעו לפולין?

"יש חמישה מיליון פליטים, כשבפולין יש אוכלוסייה המונה 40 מיליון, קשה מאוד להצביע במדויק כמה מתוך כל הפליטים הם יהודים, אבל יש הרבה".

הרב מנסה לבדוק מי מהם יהודים?

"יש שלוש קבוצות, יש את אלו שעולים לארץ ישראל, אלו נכנסים ישר למלון של נתיב, אך אין להם קשר פורמלי עם הקהילה שלנו בפולין, הם בידיים של הסוכנות והם יודעים את המספרים. הקבוצה השנייה, היא יהודים שמגיעים לפולין, אבל יש להם קרובי משפחה באירופה, אז הם מגיעים לפה לכמה ימים והם ממשיכים הלאה, ואנחנו עוזרים להם עד כמה שניתן".

"הקבוצה השלישית", מוסיף הרב, "היא אלו שלא יודעים מה הם רוצים לעשות, אם לחזור לאוקראינה, או להמשיך לשהות בפולין, איתם אנו מתמודדים בעיקר".

הגיעו קהילות לפולין?

"לא כל כך, הגיעו קבוצות שרק הגיעו ונסעו הלאה, בכל 32 השנים שאני בפולין, אני לא זוכר שהיה לנו מקרים דומים כמו עכשיו", מסיים הרב את הריאיון.

צפו בוידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר