הפתעה במערכת הפוליטית

ממשלה חדשה? דיווח: סער מנהל מגעים עם איש סודו של נתניהו

יו"ר 'תקווה חדשה', כך לפי הדיווח ב'ידיעות', מנהל מגעים עם יעקב אטרקצ'י - איש סודו של נתניהו, להקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית; סער מכחיש, נתניהו ביקש למנוע התקפות נגד סער (ארץ)

גדעון סער (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הפתעה במערכת הפוליטית: גדעון סער, שר המשפטים ויו"ר מפלגת 'תקווה חדשה' - שפרש מ'הליכוד' ורץ בקמפיין על הראש של בנימין נתניהו, מנהל מאחורי הקלעים מגעים שקטים עם 'הליכוד', כך חושף הבוקר (רביעי) יובל קרני ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח של קרני, גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי סער מנהל מגעים על אפשרות לשיתוף פעולה פוליטי והקמת ממשלה אחרת - מבלי לפזר את הכנסת וללכת לבחירות.

קרני מדווח עוד כי את המגעים מנהל גדעון סער מול יעקב אטרקצ'י, מקורבו ונאמנו של בנימין נתניהו. אטרקצ'י נחשב לאיש סודו של נתניהו. בשנים האחרונות ניהל אטרקצ'י את המו"מ הקואליציוני מטעם נתניהו והליכוד.

בכירים במערכת הפוליטית, שנחשפו לתוכן השיחות, טוענים כי המגעים עוסקים באפשרות להקים ממשלה עם הליכוד בראשות נתניהו, כאשר לשיחות שותף גם השר זאב אלקין.

הליכוד, כך לפי הדיווח, מציע לתקווה חדשה תפקידים בכירים בממשלה הבאה - כמו תיק החוץ לגדעון סער, כאשר הדרישה היא - לפי גורמים מטעם נתניהו, שתיק המשפטים יחזור לליכוד.

נתניהו, ביקש בשיחות סגורות מבכירי הליכוד להוריד פרופיל בהתקפות נגד סער ולהימנע מביקורת אישית כלפיו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יקיים היום דיון עם פורום ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים.

בתוך כך, גדעון סער הציב אמש אולטימטום לקואליציה כשאיים כי "ההצבעה על החוק תקבע אם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא", כשכוונתו לחוק יהודה ושומרון שהוא מקדם, שלא זוכה לתמיכה של רע"מ - וההצבעה עליו נדחתה לשבוע הבא.

בתגובה, צייץ חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ: "אנחנו מוכנים", זאת כהתרסה לציוץ המפורסם של סער - "אני מוכן", כשנתניהו שקל לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד.

מקורביו של סער מסרו בתגובה ל'ידיעות אחרונות' כי לא מתנהל מו"מ עם הליכוד אך אישרו שמגיעות הצעות רבות מהליכוד כדי להקים ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית.

יעקב אטרקצ'י מסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "אינני מגיב על נושאים פוליטיים".

מ'הליכוד' נמסר כי "לא מתקיים משא ומתן בין הליכוד לתקווה חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר