אושר בכנסת ללא מתנגדים

שכחתם לתקף? תשלמו 20 ש"ח ולא 180

הצעת אורי מקלב, הקוראת להפחית את הקנס המוטל על בעל כרטיס 'חופשי חודשי' ששכח לתקפו, עברה בקריאה טרומית. השרה מיכאלי: "שמחה על שיתוף הפעולה" (תחבורה, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רכבת קלה בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קרה לכם שיש להם רב קו עם כרטיס חופשי חודשי שרכשתם במיטב כספכם, אך שכחתם לתקף אותו בעלייה לרכבת הקלה בירושלים או לאוטובוס בבני ברק? זה קרה לרבים מדי. אלא שאם עד עכשיו הקנס על שכחה כזו היה זהה לאדם שעולה ללא כרטיס, כשהוא מודע שאין לו איך לשלם, עכשיו הוא בדרך לרדת משמעותית.

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להפחתת סכום הפיצוי הכספי בשל נסיעה ללא תיקוף כרטיס בתחבורה ציבורית, שהגיש ח"כ אורי מקלב בתמיכת ח"כים נוספים. ההצעה עברה עם 11 תומכים ו-0 מתנגדים, והיא תטופל בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ מיכאל ביטון מכחול לבן.

לפי ההצעה, אדם שמחזיק ב'כרטיס תקופתי לתחבורה הציבורית', כגון חופשי חודשי, אך שכח לתקפו עם עלייה לכלי הרכב הציבורי, ישלם קנס שלא יהיה גבוה יותר מ-20 שקלים, להבדיל מהמצב הנוכחי, הדורש 180 שקלים, כמי שעלה בלי יכולת לשלם כלל.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "נוסעים רבים רוכשים כרטיס תקופתי המשולם מראש, כגון 'חופשי שנתי', 'חופשי חודשי' או 'חופשי יומי', המקנה זכאות לנסיעה חופשית למשך התקופה הקבועה בכרטיס, כאשר על הנוסע לתקף את נסיעתו במכונת תיקון אלקטרונית המוצבת בכלי התחבורה. במקרה בו נוסע לא העביר את הכרטיס התקופתי במכונת התיקוף בטעות ובתום לב, ועל אף שהנסיעה משולמת, מוטל עליו קנס בסכום של 180 שקלים. מדובר בסכום הזהה לקנס המוטל על נוסע שלא שילם על הנסיעה כלל".

שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה להצעת החוק במליאה ואמרה: "חברי ח"כ אורי מקלב, שמכיר את עולם התחבורה והתחבורה הציבורית מקרוב, אחרי שנה כסגן שר במשרד התחבורה ולאחר שהייתה לנו חפיפה של שיתופי פעולה כמו שהייתה לנו הרבה שנים, אני שמחה על שיתוף הפעולה הזה, קואליציה ואופוזיציה. אני באופן אישי מאמינה בשיתופי הפעולה האלו, ואני בטוחה שנוכל לעשות עוד הרבה כאלו. יש לנו להעביר את המטרו, את מסילות הרכבת ויוזמות רבות לשיפור השירות, בהן שכר ותנאי הנהגים שאנחנו כבר משפרים. אני בטוחה שהחקיקה הזו תהיה חלק מהעבודה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר