במוקד: מחירי הדלק ואיראן

אחרי ישראל: ביידן שוקל לבקר בסעודיה

נשיא ארה"ב מתלבט האם להצטרף למפגש מנהיגי מדינות המפרץ בריאד בחודש הקרוב, לאחר הגעתו לישראל, שגם היא טרם אושרה סופית • קודם לכן ינחת ביידן באירופה (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ביידן (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להוסיף למסע העולמי שלו בחודש הקרוב גם ביקור בסעודיה, אצל יורש העצר מוחמד בן סלמאן, מנהיג המעצמה הערבית בפועל. ע"פ מספר דיווחים הלילה (בין רביעי לחמישי) בארה"ב, האיש החזק בעולם שוקל להצטרף לפגישת מנהיגי מדינות המפרץ, הכוללות את בחריין, כווית, עומאן, קטאר, סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות, ובה גם ינכחו מנהיגי מצרים עיראק וירדן.

אם אכן ביידן יצטרף לפגישת מנהיגים רבים כ"כ בעולם הערבי, הוא מתכנן גם פגישה אישית עם יורש העצר הסעודי, ברקע גל עליות מחירי הדלק בעולם, שמטריד מאוד את ממשל ביידן מפאת דעת הקהל. יש לציין כי ע"פ דיווחים קודמים, בן סלמאן סירב לענות לביידן כשצלצל אליו בנושא, אחרי שחש כי ארה"ב לא קשובה לצורכי סעודיה.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, סירבה לומר האם ביידן אכן יגיע לסעודיה, כאשר בכל מקרה מדובר על ביקור שיהיה לאחר נסיעתו הצפויה של ארה"ב לאירופה, שם צפוי להיפגש עם מספר ראשי מדינות. בין לבין עתיד ביידן לנחות גם בישראל ולהיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיא המדינה יצחק הרצוג ובכירים ישראלים אחרים - אך הבית הלבן טרם הודיע על כך רשמית בשל המצב הפוליטי הרעוע בישראל.

מבחינת ירושלים, ביקור בבירת ישראל ולאחר מכן ביקור בבירה הסעודית ריאד יכול להוות פריצת דרך ביחסי ישראל-סעודיה, כאשר לצד הישראלי יש אינטרס גדול להביא לנורמליזציה עם המעצמה הערבית במפרץ, הסמוכה לאיראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר