"איזו מדרגה!"

מחוץ לביתו של הרב אורי זוהר זצ"ל: בוכים ואבלים • צפו

עשרות אנשים המומים וכואבים, מתכנסים בשעה זו מחוץ לביתו של גדול החוזרים בתשובה הרב אורי זוהר, נכדו של הבבא סאלי הספיד אותו; "סבא אמר לו לברך אותו" • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אבלים על פטירת הרב זוהר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
דברי הרב בוסו (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הרב אורי זוהר, אחד מגדולי המחזירים בתשובה בעשרות השנים האחרונות, הלך לעולמו והוא בן 86. מחוץ לביתו ברחוב זכרון יעקב בירושלים התכנסו כמה עשרות אנשים, בהם גם משותפיו במעלה הדרך.

הרב משה בוסו, נכדו של אחד מגדולי יהדות מרוקו, הבבא סאלי, ר' ישראל אבוחצירא זיע"א, ספד לרב זוהר זצ"ל מול מצלמת 'כיכר השבת': "כשהוא התחיל לחזור בתשובה, הוא הגיע לבבא סאלי וביקש ממנו ברכה, הבבא סאלי אמר לו 'אתה תברך אותי! אתה תברך אותי, אתה שזכית לחזור בתשובה, הלוואי ואני הייתי מגיע למדרגה שלך, כי אתה זכית לחזור בתשובה'".

הרב בוסו סיפר כי כאב לרב זוהר זצ"ל מצב הדור: "כמה כאב לו המצב הרוחני של עם ישראל, שמרחיקים אותו מהשורשים, מהאמת, מהמורשת. הבבא סאלי תרם לו חמישים לירות והוא שמר אותם כבבת נפשו, עד שיום אחד רבו הרב זילברמן זצ"ל - שהוא היה עיקר מי שהחזיר אותו בתשובה - החליט להקים תלמוד תורה בעיר העתיקה. הוא נתן לו את התרומה הראשונה, החמישים לירות שהוא קיבל מהבבא סאלי".

אנשים אבלים על לכתו של הרב זוהר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"הוא כל הזמן כאב את המצב האמיתי הרוחני של ישראל, שזכה לחזור לארץ הקודש אחרי אלפיים שנות גלות, אבל השורשים... חלק גדול מהעם טרם זכה לחזור, והוא שראה את האור, כאב על זה", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר