פטירת גדול המחזירים בתשובה

כך המגיד המפורסם שכנע את הרב אורי זוהר לברך אותו

הרב ראובן קרלינשטיין זצ"ל סיפר על ניתוח מסוכן שהיה צריך לעבור. לפני שנסע, רצה להתברך אצל הרב אורי זוהר שסירב לברכו. בספר 'יחי ראובן' הובא איך שכנע אותו לברך (חרדים)

(צילום: שמוליק וינרייך P360)

הצניעות והענווה של הרב אורי זהר זצ"ל הייתה ידועה לכל. בספר 'יחי ראובן' הובאה שיחה של המגיד המפורסם הרב ראובן קרלינשטיין זצ"ל בה גולל את סיפורו בו הרב אורי זהר הרגיש לא בדרגה גבוהה מספיק בכדי לברכו לפני שנסע לניתוח מסוכן.

לפני למעלה מעשרים שנה, עמדתי לפני ניתוח קשה באמריקה. כדרך העולם הולכים לצדיקים לבקש מהם ברכות - "כל שיש לו חולה בתוך ביתו, ילך אצל חכם ויבקש עליו רחמים" (בבא בתרא קטז ע"א) - החלטתי גם אני לקבל ברכה מצדיק. קמתי ונסעתי לירושלים, ובאתי לעיר העתיקה, לישיבת 'אש התורה' לבקש ברכה. כי בישיבה ההיא ישב ולמד יהודי, אולי שמעתם עליו - ר' אורי זוהר.

אני נכנס לבית מדרש, הוא יושב עם תפילין וטלית כמדומני, לומד בהתמדה עם החברותא. לא רציתי להפריע באמצע, המתנתי לרגע שיקום ממקומו, ואז ניגשתי אליו ואמרתי:

"ר' אורי תשמע, אני צריך לעבור ניתוח לא קל בארה"ב. אני הולך לצדיקים, וגם אליך אני בא עכשיו לקבל ממך ברכה".

הסתכל עלי בתמהון: "ר' ראובן, טעית בכתובת, אינני נותן ברכות. לשם כך צריך ללכת לצדיקים, לחכמים, לא אלי. אף אחד לא מבקש ממני ברכות!"

"ר' אורי, אני מגיע מבני ברק במיוחד, לקבל ברכה ממך" – התחננתי.

"תהיה בריא, מה אתה רוצה ממני? מה נטפלת אליי?" – התחנן הוא [וכבר אמר "תהיה בריא"...].

"תשמע", אמרתי לו, "זה לא יעזור לך. אני נוסע פעמיים בשבוע מבני ברק לבת ים, ובדרך עובר בכביש גהה. ובכביש גהה - אומרים שעוברים בו שישים ריבוא איש מידי יום, וגם אם פחות משישים ריבוא, לא נורא. ועל הכביש, באחד הצמתים, תלוי שלט ענק, כפליים או שלוש פעמים כמו בית המדרש הזה, אותיות ענקיות, כל אות מטר ויותר. לא שייך לא לראות את השלט. ומה כתוב בשלט?

שפתיים ישק: "אורי זוהר, אחרי הכל, גלה לנו הכל, מדוע עזבת את הכל?"

אתם שומעים?

"אורי זוהר, אחרי הכל, גלה לנו הכל, מדוע עזבת את הכל" כי הוא שיחי' עזב את הכל, נמלט מהזוהמה, התנתק מהבוץ של הבלי העולם הזה.

אמרתי לו: "ר' אורי, אם זכיתם לקדש שם שמים, אני צריך ברכה מכם".

הרב נתן את הברכה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר