נחשד בריגול

דיווח באיראן: בכיר במשמרות המהפכה נהרג

כמעט שבועיים אחרי החיסול שמיוחס לישראל: בכיר במשמרות המהפכה של איראן מצא את מותו • נחשד בהדלפת מידע שעזר לישראלים, ומותו בוים • "נפל מגג ביתו" (חדשות, עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
החיסול בשבוע שעבר (צילום: לפי סעיף 27א, ערבי)

איסמעיל זאדה, מפקד בכיר ביחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה, מצא הלילה את מותו. כך דווח הערב (חמישי) אתר אופוזיציה איראני. לפי הדיווח זאדה נפל מגג ביתו בצפון איראן.

אנשי משמרות המהפכה טענו כי הוא התאבד ואף השאיר מכתב פרידה לבני משפחתו. כך לפי הדיווח. הבכירים במשמרות המהפכה העבירו את הבשורה לבני משפחתו.

אלא שבאתר דווח בשם מקורות כי מי שאחראים למותו אלו אנשי משמרות המהפכה עצמם, שחושדים בו כי הדליף מידע שסייע לחיסול בטהרן לפני כשבועיים, שמיוחס לישראל.

בשבוע שעבר חשף הניו יורק טיימס כי ישראל הודתה בפני ארצות הברית כי היא זו שעומדת מאחורי חיסולו של חודאי, לפני כשבועיים בבירת איראן. הפרסום הוביל לזעם בישראל.

בישראל עולה רמת הכוננות מביצוע פעולת נקם איראנית נגד ישראל או נגד ישראלים בעולם, בשל העובדה כי שמה של איראן נפגע אף יותר כשישראל מודה בפה מלא כי היא האחראית.

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, שיגר איום: "תגובת איראן לכל איום ופעולה תהיה חריפה, אבל אנחנו נהיה אלו שנקבע איך, מתי ובאילו נסיבות. אנחנו בהחלט ננקום באויבים שלנו".

השבוע חידדה ישראל את אזהרת המסע לטורקיה עבור מטיילים ישראלים. על פי גורמים במערכת הביטחון, מדובר באזהרות על רקע איום ממשי כלפי ישראלים בזירה הטורקית. כמו כן, חלה עליה ברמת האיום גם במדינות נוספות הגובלות באיראן. לפיכך, על אזרחים ישראלים לשמור על עירנות ולהקפיד על כללי הזהירות הנדרשים בכל נסיעה לאחת ממדינות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר