"תג מחיר"

מתיישבים מאיימים: 10 מאחזים יוקמו בזמן ביקור ביידן בארץ

בכירים בהתיישבות שוקלים להעלות קבוצות של אנשים להקמת מאחזים בנקודות שונות בשטחי יו"ש במהלך ביקורו של נשיא ארצות הברית ביידן בארץ בעוד כחודש (חדשות, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
דוברות גבעת אביתר (צילום: דוברות גבעת אביתר)

בכירים בהתיישבות ביהודה ושומרון, ובהם תנועת "נחלה" בראשות דניאלה וויס וצבי שרבף, שוקלים להעלות כ־10 קבוצות אנשים להקמת מאחזים בנקודות שונות בשטחי יו"ש בזמן ביקור נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בארץ. הסיבה: "תג מחיר". מחאה על עיכוב מימוש הסכם אביתר שנחתם עם הממשלה. כך מפרסם הבוקר (ב'), כתב הכנסת של "ישראל היום", אמיר אטינגר.

בהתיישבות מספרים כי הרקע למהלך הוא טענות של גורמים בממשלה שלפיהן הסכם אביתר לא מקודם בקצב הנדרש בשל החשש מפגיעה בביקור של ביידן. "אנחנו שוקלים להקים 10 אביתרים בלילה, בזמן ביקור ביידן", מאיימים בכירים בהתיישבות בשיחה עם "ישראל היום".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב הגיב לדיווח הבוקר ואמר: "‏צעד כזה יהיה 'תג מחיר' נגד מדינת ישראל, לא נגד הממשלה. מי שמטרתו להביך כך את נשיא ארה"ב - ידיד גדול שלנו שתרם ותורם רבות לביטחוננו - בעת ביקורו כאן, יגרום לנזק קשה למדינת ישראל.

"‏אנחנו לא בימי חומה ומגדל, ומעשי סחטנות משיחיים מסוג זה לא רק שהם בלתי חוקיים ומסבים נזק בינלאומי, אלא גם יפגעו במשימות הביטחון השוטף של צה"ל והמשטרה, שיידרשו להפנות כוחות ומשאבים כדי להתמודד עם פורעי החוק הללו".

יצויין כי בסוף יוני 2021 הגיעו תושבי אביתר להסכם עם שר הביטחון בני גנץ ושרת הפנים איילת שקד להסדרת היישוב ולמניעת פינוי - תוך כדי ביקורת נוקבת של חברי הכנסת הערבים.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמנם לא התייחס לצעדי מחאה ספצפיים, אך אמר לפני שבועיים בזמן ביקור "שדולת ארץ ישראל" של הכנסת באביתר: "סוכם להקים ישיבה מייד לאחר שייערך סקר קרקע שיראה שיש כאן אדמות מדינה, ובסיום העררים אף להקים יישוב קבע. הסקר הושלם לפני חודשים, ומאז מורחים אותנו. זו התנהגות שאינה עומדת אפילו בסטנדרטים של הממשלה הזו. אני אומר בצורה ברורה - אל תנסו אותנו. על הפרת הסכם אביתר הממשלה הזאת תעוף".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, צפוי להגיע לישראל - לראשונה בתקופת כהונתו - בחודש יולי (לאחר שדחה אותו בסוף השבוע מסוף יוני). הוא צפוי להיפגש גם עם ראש הממשלה בנט וגם עם יו"ר הרשות, אבו מאזן, אך כל הפרטים טרם נסגרו סופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר