6 טיפים יצירתיים

משא ומתן בזוגיות? זה דווקא יכול להועיל

גם הסוחר הממולח ביותר יעדיף לעיתים להשאיר את התחום העסקי מחוץ לבית - איך ייתכן שלפעמים כדאי להשתמש בשיטות המשא ומתן בבית • ככה עובדת השיטה (משפחה)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
כללי המשא ומתן שיכולים לעזור בזוגיות (צילום: שאטרסטוק)

אחד היסודות החזקים לזוגיות מוצלחת הינה שיחה שקטה של בני הזוג זה עם זו וזו עם זה ללא הפרעות, לא טכנולוגיות, לא ילדים ולא עבודה.

כדי לצלוח שיחה בה בני הזוג מלבנים ביניהם את העניינים הבוערים שעל הפרק יש שיישבו לכוס תה בסלון השקט לאחר שהשכיבו את הילדים. יהיו שיצאו להליכה קלה ויש שיוצאים לחופשה.

כך או כך, כל זוג שחיי הזוגיות חשובים לו מבצע שיחות עומק מעת לעת על הזוגיות והחיים בכלל. לא פעם שיחות כאלה יכולות לצאת משליטה ולהתלהט ולא פעם הם יכולות לפעול את פעולתן ולעשות רק טוב לשני בני הזוג.

אנחנו כאן עם שישה טיפים חשובים כדי שהאופציה השנייה היא שתצליח לכם אחרי כל שיחה זוגית.

משא ומתן הינו שלב הכרחי במסחר ועסקים. דבר המשא ומתן אנו יכולים לשפר את דרישותינו מהעסקה ולהרוויח ממנה הרבה יותר. העתקנו את השיטה לזוגיות ולפניכם הטיפים החשובים שיכולים לשמש אתכם גם בעסקים וגם בזוגיות.

הכינו את עצמכם מראש

פגישה חשובה מצליחה כאשר אנחנו באים מוכנים מראש עם הדברים שאנחנו רוצים לומר והדברים שאנחנו רוצים שיקרו. כדאי להכין קווים כללים שעליהם אנחנו רוצים לדבר ולחשוב איך אנחנו רוצים שתיראה השיחה ולהוביל, עד כמה שזה תלוי בנו, שכך היא תבוצע.

הגדירו את הקווים האדומים

במשא ומתן כל צד יודע עד איפה הוא מוכן להתפשר. יש קווים שאותם הוא לא יסכים לחצות ועליהם הוא לא יתפשר. נסו זאת גם בשיחה זוגית. קבעו כללים וקווים שאותם לא עוברים. לדוגמה: לא צועקים. לא שיפוטיים ולא עוקצניים. אלא מדברים בנועם ומתוך מתן זה לזה.

טיפ בונוס בשפת גוף: לעיתים שפת הגוף עלולה לשדר תוקפנות ועוינות. לכן כדאי לשבת בצורה התפרשת נעימה עם ידיים פתוחות מושטות מעט קדימה כדי להראות שאתם מביעים עניין בשיחה ופתוחים לקבל את הנאמר בה.

הבינו את הצד השני

כדי להביא תוצאות טובות לעצמך בעת משא ומתך, עליך להבין קודם כל את צרכיו את הצד השני. כדאי לשמוע את דעתו/ה לפני שאת/ה מדבר/ת ורק אז לפרוס את הצד שלכם. כך, ששמענו קודם כל מה 'יושב' על הצד השני נוכל למצוא פתרונות הנוחים לשני הצדדים.

קודם הקשיבו לצד השני והבינו את צרכיו (צילום: שאטרסטוק)

התפשרו מעט

משא ומתן אמיתי מתנהל כאשר כל צד נותן משהו שהוא 'כביכול' מפסיד אבל בעצם לכתחילה הוא הסכים לוותר עליו ופשוט לא גילה זאת עד לשיחה. אם במשא ומתן רק צד אחד יקבל את כל דרישותיו, הצד השני יצא ממורמר וייתכן שירצה לבטל את העסקה. יש צורך בלוותר קצת במהלך המשא ומתן כדי לתת תחושה טובה לצד השני. היו פתוחים לשמוע את הצד השני ולקבל (ולא במעט) את דבריו כדי שירגיש שהוא הרוויח משהו מהשיחה הזאת. נסו תמיד להגיע לפשרה המקובלת על שני הצדדים בצורה שווה.

מיקוד

כמו שבמשא ומתן על עסקה מסוימת לא כדאי לגלוש לשוחח על עסקה אחרת שמתבשלת, כך גם בשיחה זוגית. קל ליפול להאשמות עבר ועד מהרה הטונים יכולים לעלות. נסו להישאר ממוקדים על הנושא שלשמו התכנסתם ונסו לפתור רק אותו.

חשיבה מחוץ לקופסה

אם אתם באים רק עם הרצונות והדרישות שלכם – לא בטוח שתהיה עסקה. כדי להצליח יש צורך ב'לפתוח את הראש' ולהביא מגוון פתרונות יצירתיים לכל שלב בעסקה. כך גם בשיחה זוגית, על אף שיש לבוא ממוקדים עם רשימת דברים שאנחנו רוצים שיקרו בעקבות השיחה (ראה לעיל בסעיף הראשון), בכל אופן, יש לבוא יצירתיים על מנת לפתור כל אתגר שעלול לצוץ.

ואחרי כל העצות הללו, סוף דבר זוגיות איננה עסק, אלא שותפות אמת לכל החיים. הקשיבו לצרכיו של בן או בת הזוג, הכילו, הבינו והפנימו ופעלו לטובתו של הצד השני, כי בסופו של דבר זוהי טובתכם שלכם.

ואתם, יש לכם עוד רעיונות יפים מעולם העסקים שאפשר ללמוד לזוגיות? טקבקו לנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר