ההסתה של ליברמן

בני גנץ: "הציבור החרדי תורם רבות למדינת ישראל"

שר הביטחון התייחס, בתגובה לשאלת 'כיכר השבת', להסתה של שר האוצר ליברמן כנגד אברכי הכוללים • ״הציבור החרדי תורם רבות למדינת ישראל, לעם ישראל ולעם היהודי, בכל מה שקשור ללימוד התורה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גנץ, אתמול (צילום: ללא קרדיט)

במהלך ישיבת הסיעה אתמול (שני) בכנסת, התייחס שר הביטחון בני גנץ, במענה לשאלת 'כיכר השבת', למתקפות של שר האוצר ליברמן על הציבור החרדי ועל הלימודים ב'כוללים'.

״הציבור החרדי תורם רבות למדינת ישראל, לעם ישראל ולעם היהודי, בכל מה שקשור ללימוד התורה", אמר גנץ. "אני סבור שלצד לימוד התורה - צריך להמשיך להשתלב בחברה הישראלית, בעבודה ובשירות. אני לא מתכוון לריב עם למעלה ממיליון אזרחים, אני מתכוון לשרת אותם״.

כזכור, לפני כשבוע הפגין שר האוצר ליברמן שוב את שנאתו לחברה החרדית ובכיריה - לומדי התורה הקדושה, כשהסית מחדש נגד האברכים ובחורי הישיבות, כחלק מדרישתו למנוע העברת תקציבים קואליציוניים לישיבות ולאברכים.

"אותו סעיף של תקציב הישיבות", אמר, "מורכב משני סכומים: בסיס 724 מיליון שקל, קואליציוני יותר מ-200 מיליון שקלים. אי אפשר להחזיק את המקל משני הצדדים", מכאן, עבר ליברמן להשתלח בבוטות: "אלו לא לימודי קודש אלא לימודי בטלה. האברכים אוכלים ארוחת בוקר, שותים קפה, מדברים פוליטיקה, מדפדפים בכמה ספרים, אוכלים ארוחת צהריים - והולכים הביתה. אין שום סיבה לממן אותם".

ליברמן על לימודי ליב"ה (צילום: ערוץ כנסת)

שר האוצר, שבימים אלו עמל על הכנת תקציב המדינה לשנת 2023, מתכנן לקצץ גם בתקציבי תלמודי התורה במאות מיליוני שקלים. לדבריו, "לא נוותר על לימודי ליב"ה. אותה פיצול אישיות שאנחנו מוצאים באותם מוסדות פטור, בהם לומדים גם 60,000 ילדים בעלות של רבע מיליארד ש"ח, אז מי שלא רוצה ללמוד ליב"ה - תעשו את זה על חשבונכם ולא על חשבון משלם המסים".

ימים קודם לכן קיים גנץ מפגש זום עם תומכיו והתייחס לחברה החרדית. "אני לא בעד שנפסיק את לימודי התורה, אני חושב שתורת ישראל זה דבר חשוב", אמר.

לדבריו, "תורת ישראל שמרה עלינו כעם למעלה מ-2,000 שנה, זה לא קרה בגלל צה"ל, זה לא קרה בגלל גבולות 47, זה קרה בגלל המסירות של הלימוד היהודי לאורך שנים, אני מכבד את זה, אני מוקיר בחשיבות של זה, הם רוצים ללמוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר