"נכות נפשית"

הסב שתקף את נכדתו ישלם לה 1.5 מיליון ש"ח

בית המשפט המחוזי בלוד פסק כי על הסב החרדי שפגע קשות בנכדתו בהיותה קטינה לשלם לה פיצויים בסך מיליון ו-500 אלף ש"ח; ב-2017 הסב נשלח ל-16 שנות מאסר (אקטואליה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט המחוזי בלוד פסק לאחרונה כי על הסב החרדי שפגע קשות בנכדתו בהיותה קטינה לשלם לה פיצויים בסך מיליון ו-500 אלף ש"ח.

הסב, כיום בן 69, פגע בנכדתו לפני כ-15 שנים, פגיעות קשות ומרובות, בהזדמנויות שונות - שכללו, לפי פסק הדין בו הורשע, מעשים קשים וחמורים.

בשנת 2017 נגזרו על הסב 16 שנות מאסר, לצד פיצוי כספי לנפגעת על סך 150 אלף שקלים. ערעור שהגיש הסב לבית המשפט העליון על חומרת העונש, נדחה כעבור כשנתיים.

עם זאת, הפיצויים שנפסקו היו פיצויים במסגרת ההליך הפלילי בלבד. לפי החוק, הפיצויים שבית המשפט פוסק במסגרת ההליך הפלילי הם פיצויים "עונשיים", ואינם מונעים מקורבנות עבירה להגיש גם תביעה אזרחית בגין אותם המעשים.

במסגרת התביעה האזרחית שהגישה הנפגעת, קבע בית המשפט כי נגרמה לה נכות נפשית בגין המעשים שעשה בה הסב וכן נגרם כאב וסבל, ובגין נזקי נכות אלה פסק בית המשפט כי על הסב לשלם לנפגעת פיצויים נזקיים על סך 1.5 מליון ש"ח.

בא כוחה של הנפגעת, עו"ד מנחם שטאובר מסר כי "אין בפיצוי הכספי שנפסק על מנת לרפא את נפשה הפצועה של הנפגעת, אך נקווה כי יהיה בכך כדי להקל על סבלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר