"עלול להגביר מוטיבציה"

מערכת הביטחון נגד רה"מ בנט: תוקע אצבע בעין לאיראנים

דבריו של נפתלי בנט, בפני ועדת החוץ והביטחון על הפעילות הישראלית נגד איראן - "העלינו הילוך", הקפיצו את מערכת הביטחון; "תקיעת אצבע מיותרת שעלולה להגביר את המוטיבציה שלהם" (מדיני)

בנט בוועדה, אמש (צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ)

דבריו של נפתלי בנט, ראש הממשלה, בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הקפיצו את מערכת הביטחון, שם זועמים על דבריו בנושא איראן, כך מדווח יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

יהושוע מצטט גורם ביטחני בכיר שאמר על דברי בנט כי "מדובר בתקיעת אצבע בעין לאיראנים, תקיעת אצבע מיותרת שעלולה להגביר את המוטיבציה שלהם לגבות מחיר".

בנט, שבר אמש את העמימות הישראלית כלפי איראן כשאמר בפני הוועדה כי "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. אנחנו העלינו הילוך.

"מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - הימים האלה תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

בנט בוועדה, אמש (צילום: דוברות הכנסת)

בנט הוסיף ואמר כי "בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו 60% העשרת אורניום - ללא שום תגובה נגדית. עולם כמנהגו נהג. ישראל לא יכולה להשלים עם מצב כזה, ולא תשלים.

"ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) - ידידי רפאל גרוסי, ושוחחנו על כך. הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו פועלים ונמשיך לשמור לעצמנו את חופש הפעולה לפעול תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש - עם הסכם, בלי הסכם, שום דבר לא כובל את ידינו. אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה".

דבריו של בנט מגיעים ימים ספורים לאחר שורת מקרי מוות מסתוריים של בכירים איראניים, כאשר הופנתה כמובן אצבע מאשימה לישראל מבלי לספק הוכחות לכך, וכעת דבריו של ראש הממשלה, מהווים, מבחינת מערכת הביטחון, אצבע בעין לאיראן.

הגורם הביטחוני הבכיר שתקף את דבריו של בנט אמר עוד כי איראן מתכננת פיגוע נקמה ואין סיבה לעודד אותם עוד יותר לבצע אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר