הטלטלה בקואליציה

ליברמן בהכרזה: "עצרנו את הכנת התקציב"

שר האוצר, שרק לפני שבועיים הכריז כי התקציב יעבור בסוף יוני בממשלה, הודיע כי הכל מוקפא עד ש"ייעשה סדר". על שכר המורים אמר ליברמן: "צריך סנכרון בין החופשים" (כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד נמצאת בטלטלה ומנסה לעבור יום אחר יום: למרות שבשבועות האחרונים ניסו בכירי הקואליציה, בהם ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, לשדר עסקים כרגיל, נראה שעכשיו גם בגולת הכותרת של התנהלות הממשלה ישנה בלימה.

שר האוצר אביגדור ליברמן, שרק לפני כשבועיים הכריז שהממשלה תאשר את תקציב המדינה לשנת 2023 עד סוף חודש יוני, הודיע הערב (רביעי) ב'חדשות 12' כי ההליך נבלם עד שהקואליציה תחזור להתנהל בצורה הגיונית: "כרגע אנחנו דוחים את דיוני התקציב ועושים סדר. כולם (כל הגורמים בקואליציה; ר"כ) חייבים להיות אחראים לפעולות שלהם. גם עכשיו אני בטוח שנעביר תקציב, אחרי שנעשה סדר ונסיים את כנס הקיץ. התקציב שאעביר יהיה מקצועי - בלי פופוליזם", אמר ליברמן.

שר האוצר התייחס גם לחוק העלאת שכר המינימום ל-40 שקלים בשעה, שאושר היום בכנסת בקריאה טרומית נגד עמדת הקואליציה, וכינה אותו "פופוליזם נטו": "העברנו חוק מענק עבודה ונקודות זיכוי - מה היתרון של זה? לא מגלגלים את זה למעסיק. לנו עודף ואנחנו מעבירים לאנשים שזקוקים לכסף. אנחנו נפעל לפי ההיגיון הכלכלי".

ליברמן נשאל באשר למשבר המורים במערכת החינוך והבטיח כי שכר המורים יעלה. "כרגע אין ספק שהשכר לא נכון. מי שמקבל 7,000 שקלים צריך לקבל יותר תוספת ממי שמקבל יותר. אנחנו צריכים לעשות סנכרון בין החופשים במערכת החינוך לחופשים במערכת הכללית. מעל 6 מיליארד שקלים יכולים להתפנות בדרך הזו. הסתדרות המורים לא מוכנה לשמוע על סנכרון, אבל מבחינתנו זה תנאי הכרחי".

לפני מספר שבועות פורסמה רשימת ניגודי העניינים של שר האוצר, בהם הופיעו שמות של עשרות טייקונים במגוון נושאים בכלכלה הישראלית. כשנשאל איך "ראש הממשלה הכלכלי של מדינת ישראל" יכול להיות כה מקושר השיב ליברמן: "אף אחד לא הגיש ניגודי עניינים כמו שאני הגשתי, כדי למנוע פתחון פה. לאלו שיש לי ניגוד עניינים, אני מקפיד לא לגעת בשום דבר. החלטות התקבלו בניגוד לאינטרס של המקורבים לי. אני מקפיד בכל דיון שאני נמצא שיהיה יועץ משפטי של משרד האוצר. אני גאה שבניגוד לכל שרי האוצר וראשי הממשלות האחרים, הצהרתי את ניגודי העניינים באופן המלא ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר