נידון ל-26 שנה

ועדת השחרורים תדון בשחרורו המוקדם של ראש הכת דניאל אמבש

דניאל אמבש, שכונה 'ראש הכת הסדיסטית', לאחר שהתעלל בנשותיו ובעשרות ילדים, ונידון ל-26 שנות מאסר, פונה לבית החולים בשבועות, וביקש דיון על שחרורו המוקדם • וועדת השחרורים תדון בשבוע הבא, הפרקליטות מתנגדת (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אמבש, בדיון בעניינו (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט תדון בשבוע הבא בבקשתו של דניאל אמבש, ראש כת שכינה עצמו חסיד ברסלב והתעלל עם עוזרו בנשותיו ובעשרות קטינים, לשחרור מוקדם מהכלא. כך דווחה הערב לראשונה מיכל פעילן במהדורה המרכזית של חדשות 12.

אמבש, שזכה לכינוי 'ראש הכת הסדיסטית' הורשע בשנת תשע"ג ברוב מתוך 20 האישומים שהוגשו נגדו. הוא נידון ל-26 שנות מאסר. הוא הגיש בקשה - מפתיעה, בעבור רבים - לשחרור מוקדם, ובשבוע הבא, כאמור, הועדה תדון בבקשה.

לפי הדיווח בחדשות 12, אמבש לקה באירוע רפואי במהלך חג השבועות, ופונה לבית החולים "אסף הרופא". בעקבות כך טעו כי אינו יכול להיות מוחזק בכלא בשל מצבו. בפרקליטות מתכוונים להתנגד לכל החלטה על הקלה בעונשו.

במהלך הדיון בעניינו בשנת 2013 התייצבו נשותיו לצדו, ומחו על מה שהן מכנות "עלילה" שנרקמה נגדו על ידי אישה. במהלך הכרעת הדין, הנשים התפרצו בצעקות בהיכל בית המשפט וקראו: "זה משפט שקר, מעשה עוול, אישה אחת העלילה עלילה".

על פי הכרעת השופטים, אמבש "הכיל" במשפחתו המורחבת 6 נשים ועשרות ילדים, בית המשפט הכיר בעובדה כי שידול הנשים להינשא אליו נעשה בדרכי נועם, אולם לאחר שהפכו לחלק ממשפחתו, הן ספגו התעללות קשה פיזית ונפשית.

על פי כתב האישום, אמבש ראה בעצמו כיורש של דמות מחסידות ברסלב אליה השתייך, ובאמצעות עובדת היותו "יורש" כביכול, שכנע עוד ועוד נשים להצטרף למשפחה. בין הממצאים ששימשו את חוקרי המשטרה לאחר חשיפת הפרשה בשנת 2011 על ידי אחת הנשים שפנתה לרשויות המדינה, היו יומנים אותם כתבו נשותיו של האיש וילדיו.

נשותיו של אמש, הכחישו כי חוו התעללות מצידו של מנהיג הכת, "לא הייתה שום התעללות, זה סיפור אהבה. מדובר בעוול נוראי, לא משפט אמת ולא צדק. סתמו לנו את הפיות. לא אפשרו לנו לדבר, איימו על הנשים והילדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר