החלטה בינלאומית דרמטית

העולם עם ישראל: 30 מדינות נזפו באירן, רוסיה וסין התנגדו

מועצת הנגידים של סבא"א החליטה לנזוף באירן לאחר שלא מסרה מידע על הנעשה בשלושה אתרי גרעין "חסויים" • ראש הממשלה בנט: "פרצופה האמיתי של אירן נחשף, תמרור אזהרה ברור" (עולם)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט עם מנכ"ל סבא"א, הד"ר רפאל גרוסי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אישרה הערב (רביעי) ברוב גדול החלטה לנזוף באיראן ובהתנהלותה, לאחר שלא מסרה מידע על שרידי אורניום שנמצאו בשלושה אתרי גרעין לא מוכרזים.

מועצת הנגידים של סבא"א מורכבת מ-35 מדינות, ורק 2 מדינות, רוסיה וסין, התנגדו להחלטה. 30 הצביעו בעד, ואילו הודו, לוב ופקיסטן נמנעו. בהחלטה נאמר שהמועצה "מביעה דאגה עמוקה" מכך שאיראן לא שיתפה פעולה עם סבא"א וקוראת לה לעשות זאת מייד.

מאחורי ההחלטה הדרמטית עומדות ארה"ב ושלוש המעצמות האירופיות בריטניה, גרמניה וצרפת, ארבע מדינות שניסו לשוב להסכם הגרעין עם איראן עד לאחרונה, אז המו"מ נעצר בצל הפלישה הרוסית לאוקראינה וההשלכות הגיאו-פוליטיות.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את החלטת מועצת הנגידים ואמר: "זוהי החלטה משמעותית אשר חושפת את פרצופה האמיתי של איראן. המדינות הרבות שהצביעו בעד ההחלטה שיתפו פעולה יחד במטרה לבלום ולמנוע את הגעתה של איראן לנשק גרעיני. ההצבעה היום בסבא"א מהווה תמרור אזהרה ברור לאיראן: אם איראן תמשיך בפעולותיה, על המדינות המובילות להביא את הסוגייה האיראנית בחזרה למועצת הביטחון".

משרד החוץ בירושלים מסר כי "החלטת המועצה היא צעד ראשון והכרחי במטרה להחזיר את איראן לציות מלא של מחויביותיה. ההחלטה היום היא הבעת תמיכה של הקהילה הבינלאומית ביושרה ובמקצועיות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית והעומד בראשה, ועל הקהילה הבינלאומית לפעול נגד איראן בכל האמצעים העומדים לרשותה".

עוד נמסר מהמשרד עליו אמון רה"מ החליפי יאיר לפיד כי "החתירה של איראן ליכולות גרעיניות צבאיות מעולם לא פסקה. איראן ממשיכה להפר באופן שיטתי את כל ההתחייבויות הבינלאומיות, ופועלת ללא לאות להסתיר ראיות ולשבש חקירות במטרה להונות את הקהילה הבינלאומית".

שר הביטחון בני גנץ התייחס גם הוא: "הגינוי של סבא"א הוא צעד חשוב. שוב מתברר שאיראן היא סכנה לעולם כולו, בפיתוח הגרעין שנמשך ובפעולות טרור שהיא מפעילה ברחבי המזרח התיכון ומעבר לו. לצד הגינוי הבינלאומי, נדרשות פעולות משמעותיות. מול כל מצלמה שאיראן תסגור - על העולם לפתוח בעוד סנקציות מדיניות וכלכליות. מול התוקפנות, עלינו להתאחד ולבנות את תוכניות הפעולה המשותפות, שיעצרו את הטרור האיראני שמשפיע על מדינות רבות באזור ובעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר