באולפן 'כיכר'

שלטון בהתפוררות; יעקב ריבלין מסכם שבוע

קריסת הקואליציה במליאת הכנסת; ההתנהלות של גדעון סער; המשא ומתן עם ישראל אייכלר ועד כמה הקואליציה יכולה להחזיק מעמד? יעקב ריבלין מסכם שבוע עם ישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. צילום: דודי פלוג)

הפרשן הפוליטי, יעקב ריבלין, עורך 'חדשות בקהילה', התארח באולפן 'כיכר השבת' וסיכם את השבוע הדרמטי במערכת הפוליטית, שבוע בו נראה כי הקואליציה מתקרב לרגע בו היא תתפרק וישראל תלך לבחירות. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון - ישראל אייכלר

לדבריו: "אייכלר פתוח להצעות. הם לא באו לפרוש, גפני או אייכלר. ח"כ מש"ס יש רק אחד, וכל היתר זה אצבעות. זה בכלל לא בא בחשבון. אייכלר מקפיד לטפח את התדמית הזו שיש על מה לדבר, ומאותת ללא הרף. 'היינו הרבה שנים באופוזיציה ותמיד ניהלנו מו"מ'. אז מייד באים אליו.

"גדעון סער הגיע אליו, באמצעות אנשיו או הוא עצמו, ובא אליו עם סחורה די מועטת: הקפאת הקומה הכשרה או תיקונים קלים, והתקציב תמורת יעדים בנושא החינוכי, שעדיין חיה וקיימת עם אייכלר או בלעדיו. סער הציע את זה כי אין לו סחורה אחרת. תקווה חדשה שולטת על התקשורת, החינוך והמשפטים – הוא לא יכול להבטיח הבטחות בשם ליברמן כי ספק אם ייענה לו".

יעקב ריבלין בריאיון לישי כהן

ריבלין חושף כי: "סער ביקש מאייכלר ש'בחוק יו"ש תימנע', בגלל שהחוק הפך לחוק קרדינלי בגלל סער בעצם, זה האבסורד כאן. אייכלר הסכים בשני תנאים: 1. נמנע או נעדר אך לא מצביע בעד. 2. ההצבעה לא תלויה רק על הקול שלו, אלא רשת ביטחון. סער נטה לקבל את זה, אבל שהתחילו לספור אצבעות לקראת מליאה הבינו שזה הולך ליפול ברוב עוד יותר גדול, וכך ההצעה התמסמסה.

"פה לדעתי סער, שנחשב לשועל הפוליטי הכי טוב במערכת, עשה טעות גדולה. הוא היה צריך לקיים את ההסכם הזה גם אם לא היה צריך את אייכלר, ולמה? כי אם הוא היה עושה את זה, ואייכלר היה נמנע או נעדר, הייתה עוד כותרת מלבד 'הקואליציה מתפוררת' – 'סדקים חמורים באופוזיציה', 'קרע בתוך יהדות התורה' או ח"כים בליכוד שיתקפו."

אייכלר יודע לעמוד בביקורת הציבורית, גם ממחנה הימין וגם מהציבור החרדי, על מו"מ, בטח אם זה יבשיל לכדי מעשה, עם הקואליציה?

"זה יכול להיות כבר בשבוע הבא, אם יצליחו לדכא את גנאים וזועבי זה יגיע ל-60:60 ויצטרכו עוד קול אחד. זה יכול מאוד להיות רלוונטי. לאייכלר יש כיסוי שיש לכל ח"כ חרדי ואין לח"כ חילוני: הרבה. עכשיו לך תתווכח עם הרבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר